Inspiratie opdoen tijdens Trendship

Donderdag 18 oktober is onze stagiaire Regina afgereisd naar Martiniplaza Groningen. Hier bezocht zij Trendship, hét jaarlijkse event dat zich focust op de nieuwste technologieën, (digitale) trends en business innovatie. Ruim 1500 ondernemers werden hier op hoog niveau bijgespijkerd. Dit jaar was het thema: ‘changing the game’, waarbij alles draait om de zakelijke motors.

De draaiende motor van je bedrijf

Voortdurende innovatie is onmisbaar in het zakenleven. Business as usual kan van de een op de andere dag alweer oud nieuws zijn. Want het zijn de gamechangers die de zakenwereld echt weten te veranderen. En het zijn de innovators die niet bang zijn het anders aan te pakken dan anderen, die werken met de nieuwste technologieën en businessmodellen.

De 4 bevindingen van Regina

1. MKB’ers in het zuiden van Nederland schijnen innovatiever te zijn dan MKB’ers in Noord-Nederland. Dit zou kunnen komen doordat de ‘grote’ spelers zich vaker in het zuiden van het land vestigen.
2. Generatie Z-jongeren leren andere generaties de ongeschreven regels over bijvoorbeeld het gebruik van social media. Deze innovatieve processen gaan namelijk veel sneller dan voorheen.
3. We moeten stoppen te doen wat iedereen doet, kies daarom voor iets wat anderen nooit zouden doen. Kijk om je heen en kijk er op een andere manier tegenaan.
4. Een innovatief merk krijg je succesvol door de gebruiker van je product te plezieren. De meeste producten hebben dezelfde functionaliteit. Want alle auto’s zijn tegenwoordig veilig, maar wat onderscheidt is het plezier. Dit tot uiting laten komen in jouw bedrijf of merk is dan ook essentieel.

Playground

Hier stonden ruim 40 innovaties, waarbij je de nieuwste gadges in het echt kon ervaren op het gebied van mobiliteit en duurzaamheid. Dat ging van een sprekende robot tot de nieuwste games, van duurzame auto’s tot een elektrisch vliegtuig. Ook kon je in de wereld van VR duiken, waarbij je de nieuwste technieken van de virtual reality-bril kon testen. Verder kon je een lichtgevende koptelefoon opzetten én luisteren naar een aantal inspirerende sprekers van KPN, ING en Deloitte.

Sprekers Trendship

Jonas Kjellberg, Claire Madden, Eric Corton en Magnus Lindkvist zijn niet alleen de creators en gamechangers in hun vak, maar deelden ook de mainstage van Trendship. Jonas Kjellberg is medeverantwoordelijk voor Skype, Zalando en HelloFresh. Tijdens Trendship vertelde hij over hoe hij innovatieve merken succesvol maakt. De Australische Claire Madden is founder en CEO van Hello Clarity, Eric Corton is theater- en radiomaker en schrijver, en Magnus Lindkvist is trendspotter en schreef hier vier boeken over.

Daarnaast kwam de grootste innovatie van het Nederlandse schaatsen voorbij: de Samsung Smartsuit. Het innovatieve schaatspak leverde Suzanne Schulting in februari goud op tijdens de Olympische spelen in Pyeongchang. Tijdens Trendship werd dit pak in de spotlights gezet door bondscoach Jeroen Otter.

 

 

Kortom het was een inspirerende dag vol interessante sprekers en natuurlijk zijn de nieuwste gadgets ook even getest!

Ontdek wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen

Laat je e-mailadres of telefoonnummer achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!


Het telefoonnummer is incorrect. Verwacht: 0612345678 of +31612345678
Vul het bovenstaande veld volledig in.