De online marketingtrends in 2019

Een nieuw jaar, vol nieuwe kansen en mogelijkheden voor elke ondernemer. Wij blikken daarom vooruit op het jaar 2019. In het snel veranderende online marketingland is het belangrijk om niet achter te blijven, maar om juist in te spelen op alle online marketingtrends en ontwikkelingen.

 

#1 In contact met je klant via live chat op website

Direct contact met de klant via een chatbox als onderdeel van je website? Dat klinkt voor velen als muziek in de oren. Voor het stellen van een eenvoudige vraag of juist om specifieke informatie te ontvangen. In tegenstelling tot een contactformulier, waar je soms een dag moet wachten op je antwoord, kun je bij een chatbox rekenen op een snelle respons. Je kunt een geavanceerde chatbox laten installeren op je website met een voorkeuze-menu of zelfs met productaanbevelingen!

De chatbox bij Facebook is Messenger en biedt ook volop kansen. Zo kun je op elke bedrijfspagina zien wat de reactieratio is. Is de reactietijd 100%, dan reageert het bedrijf vaak binnen enkele minuten op je bericht.

Tip: Schakel je reactie assistent in bij Facebook om meldingen te ontvangen.

 

#2 Video

Het gebruik van video blijft toenemen, ook dit jaar! Het toverwoord bij video is authenticiteit. De video moet geloofwaardig en betrouwbaar zijn, eerlijk en oprecht. Bepaal vooraf wat je wilt behalen met deze video. Ga je voor meer leads op je website of het versterken van je merk? Bepaal en kies je strategie vooraf en ga dan pas aan de slag met video. Lees ook onze blog over de kracht van videocontent!

Wist je dat video’s steeds vaker worden getoond in de zoekresultaten van Google? Dus video is ook goed voor je vindbaarheid. Een win-win situatie!

#3 Instagram Stories

Instagram Stories zijn compilaties van losse foto’s of een korte video die voor 24 uur zichtbaar zijn voor je volgers. Stories zijn vaak spontaan en ongepolijst. Het is de manier om volgers met je bedrijf of merk te betrekken door foto’s en video te delen. Ook wel storytelling genoemd. Instagram Stories biedt veel meer interacties, ruimte voor creativiteit met als resultaat (nog meer) meer volgers dan andere online sociale netwerkkanalen.

Tip: Zet je pijlers het komende jaar niet alleen op het creëren van tijdlijnpost op je Facebookpagina maar ga voor content strategie op alle social media kanalen.

Instagram stories

Kun je in het nieuwe jaar wat extra marketing hulp gebruiken? Wij helpen je graag!

Ontdek wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen

Laat je e-mailadres of telefoonnummer achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!


Het telefoonnummer is incorrect. Verwacht: 0612345678 of +31612345678
Vul het bovenstaande veld volledig in.