[INSPIRATIE] Junior Marketing & Insights Event (MIE)

Hét marketing insights event: MIE. Op 20 maart 2019 vond de zesde editie van het Junior Marketing & Insights Event plaats. De nieuwste inzichten op het gebied van neuromarketing werden verteld door Tim Zuidgeest (ST&T Research). Tim van der Wiel (Go Spooky) vertelde alles over contentcreatie voor de nieuwe generatie. Onze marketinggoeroe Anna-Brecht was erbij. In deze blog licht ze haar 12 favoriete inzichten toe. Door middel van: quotes!

It’s all about the insights!

“Alles wat van links komt, vinden we fijner dan wat van rechts komt.”

“Het proefwerkeffect: rood wordt geassocieerd met fout. Door het gebruik van een gele kleur in een websiteformulier zorgde dit voor 15% meer conversie.”

“Winkelonderzoek: hoe smaller het gangpad, hoe eerder men kiest voor een A-merk product.”

“Hoe breder het gangpad, hoe eerder men kiest voor een huismerk.”

“Winkelonderzoek: men heeft onderzocht dat de consument zijn producten in het schap niet op ooghoogte pakt, maar veelal 15 graden eronder.”

“De verkoop van bananen gaat omhoog, wanneer men een donkere ondergrond heeft en een harde bass (muziek) op de achtergrond.”

“Reclameonderzoek: het wegkijken van een hoofdpersoon in een reclame heeft een negatief effect.”

“Reclameonderzoek: het inzoomen op een hoofdpersoon in een reclame heeft een positief effect.”

“Marketing is aandacht, zorg ervoor dat je onder de aandacht bent van je doelgroep.”

“Creëer speciale content voor het mobiele scherm, de nieuwe generatie zit continue op mobiele schermen. Pas je content daarop aan.”

“Testen: heel belangrijk. Heeft je content het gewenste effect? Zo niet, pas het aan.”

“Trend voor de komende jaren: een spraakgestuurde wereld. Voice wordt heel belangrijk. Hoe ‘klink’ jij als merk?.”

Zorg dat je opvalt!

Kortom, veel interessante en inspirerende inzichten op de MIE. Een belangrijke les die naar voren kwam: zorg ervoor dat je opvalt!

Ontdek wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen

Laat je e-mailadres of telefoonnummer achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Het telefoonnummer is incorrect. Verwacht: 0612345678 of +31612345678
Vul het bovenstaande veld volledig in.