5 redenen waarom jij je web & marketing wilt uitbesteden

3 minuten leestijd
 

Hard werken, dat is jou als ondernemer niet vreemd. Op een doorsnee werkdag draai jij je handen niet om voor de vele beslissingen en verantwoordelijkheden. In no-time wissel jij je directeurspet om voor de ‘met beide benen op de werkvloer’-variant. Van administratie tot marketing: jij kan het allemaal. Waarom dan überhaupt iets door iemand anders laten doen? Wij geven je 5 redenen waarom het beter is om jouw web- en marketingactiviteiten uit te besteden (aan een marketingbureau)!

#1. Tijd

Focus is belangrijk. Helemaal als het gaat om het profileren van jouw bedrijf. Of je nu al járen meegaat of nog in de opstartfase zit: tijd heb je hoogstwaarschijnlijk chronisch te kort. Heb je net dagenlang nagedacht over een goede marketingstrategie, ligt de uitvoering al op je te wachten. Bedenk eens hoelang je zelf bezig bent met het schrijven van webteksten, een goede blog of social media post. Of hoelang het duurt voordat je een functionele weergave van je website hebt uitgedacht. Door niet alleen het strategische gedeelte, maar ook de uitvoerende werkzaamheden uit handen te geven aan een marketingpartij bespaar je tijd. Wat dat oplevert voor jou als ondernemer? Focus om je te richten op je bedrijf(strategie), je producten of diensten én je werknemers.

#2. Geld

Tijd = geld, toch? Met de tijd die je overhoudt kun je er voor kiezen om je meer te gaan richten op je interne organisatie, maar je kunt er ook voor zorgen dat je zelf meer facturabel kunt zijn.

Misschien ben je er zelf nooit echt aan toegekomen om iets aan marketing te gaan doen. Door het uitbesteden van deze activiteiten zorgen wij ervoor dat we gezamenlijk werken aan jouw bedrijfsdoelstellingen. Of dit nu meer naamsbekendheid, een beter imago óf meer omzet is. Nu hoor ik je denken; uitbesteden kost ook geld. Dat klopt! Maar zorgt het ervoor dat jij zelf meer tijd overhoudt? Of groeit het bedrijfsresultaat hierdoor aanzienlijk? Dan zijn die marketingkosten snel terugverdiend!

#3. Inspiratie

Weet je nog? Die eerste maanden of jaren dat je jouw bedrijf aan het opzetten was? Iedere dag was nieuw; van het binnenhalen van je eerste grote opdrachtgever tot het aannemen van je eerste werknemer. Om energie en inspiratie zat je in die eerste fase niet verlegen. Maar.., hoe zit dat nu?

Je weet ondertussen exact wat de sterke punten van je organisatie zijn, maar hoe vertaal je dat op een creatieve manier naar de buitenwereld? En hoe kom je onder de aandacht met een ludieke actie? Je raad het al: door een marketingafdeling op afstand in te huren, heb je non-stop inspiratie voor handen. Zij (wij dus!) zijn dagelijks bezig met jouw bedrijf en weten daarom exact wat er speelt en waar jouw doelgroep behoefte aan heeft. De mix van creatievelingen zorgen voor de nodige ideeën. En daar inspireren we jóu graag mee.

#4. Kennis

Niet voor niks is er het cliché van marketeers als ‘snelle jongens’ (of dames). De wereld van web & marketing is continu in verandering. En dan ook nog eens erg snel! Natuurlijk ben jij op de hoogte van de uitdagingen in jouw vak, maar hoe speel je hier met marketing slim op in? Doordat een marketingbureau specialisten in de meest brede zin van het vak heeft zitten, is er een enorme hoeveelheid kennis op het gebied van web & marketing. Van video tot webshops. Van online marketing en events tot complexe webapplicaties. Trends, ontwikkelingen én mogelijkheden voor klanten passeren bij ons dagelijks de revue. Onze taak? Het vertalen van deze abstracte wereld naar concrete toepassingen voor jouw bedrijf.

#5. Frisse blik

Bedrijfsblindheid; we hebben er allemaal last van. Helaas gaat dit verder dan de stapel dozen bij binnenkomst van jouw kantoor of het onkruid bij de deur. Doordat jij 24/7 met je organisatie bezig bent, zie je niet alles meer even scherp. Wij zorgen voor de frisse blik. Waar liggen verbeterpunten? Wat kan er beter? Samenwerken met een marketingpartij zorgt voor een eerlijke, objectieve en kritische houding van buitenaf. Niet van één persoon, maar van een team aan specialisten. Ieder vanuit een eigen visie.

Do we need to say more?

Klinkt dit als muziek in je oren? Sta jij te popelen om aan de slag te gaan? Check dan snel hoe je de uitdaging met ons aangaat. We spreken elkaar snel!

Over de auteur:

Svea Reekers

De web- en marketingwereld is continu in beweging. Wat speelt er momenteel in het vak? En bij onze opdrachtgevers? Dagelijks verslind ik nieuwsbrieven, artikelen én boeken om ons – soms abstracte – vakgebied te vertalen naar concrete en praktische handvatten voor jou als ondernemer. Mijn specialisaties liggen bij innovatie, ondernemen, ontwikkeling en marketing- & contentstrategie.

Bekijk profiel
Svea Reekers

Lees ook deze artikelen

Marketing

TikTok voor jouw bedrijf: zo doe je dat

26 oktober 2020

Vacatures

Hé communicatie professional of content creator in spé!

23 oktober 2020

Marketing

SEO teksten schrijven? Lees onze tips!

15 oktober 2020
Anders dan anders
In verband met het Coronavirus werken we grotendeels vanuit huis. Afspraak maken? Dat kan! We staan namelijk net zo goed voor je klaar als anders.
Oké