De communicatiechecklist tijdens Corona

2 minuten leestijd
 

Als ondernemer heb je waarschijnlijk de afgelopen weken diverse keuzes moeten maken met betrekking tot het Coronavirus. Ook wij werken alweer ruim drie weken vanuit huis en hebben zoveel mogelijk maatregelen genomen. We merken dat het lastig kan zijn om de nieuwe regels zo goed en effectief mogelijk te communiceren naar klanten. Immers: in een tijd als deze vergeet je wel eens wat! Daarom hebben we enkele belangrijke punten voor je opgesteld, zo weet je exact wat én hoe je het beste kunt communiceren.

De communicatiechecklist tijdens Corona:

1. Kies een communicatiestrategie

Dit klinkt misschien een tikkeltje zwaar, maar is erg van belang. Om een voorbeeld te geven: als Wefabric hebben we besloten deze crisis zeker niet te negeren, maar wel positief te benaderen. We weten dat het een moeilijke tijd kan zijn, maar kiezen voor oplossings- en servicegerichte communicatie met een positieve insteek. Bijvoorbeeld het delen van een communicatiechecklist per e-mail of brainstormtips op afstand of een social media training online. Probeer creatief te zijn en te denken in oplossingen.

 

2. Communiceer afwijkende openingstijden

Moet jij je deuren tijdelijk sluiten of hanteer je afwijkende openingstijden? Communiceer dit dan duidelijk op je website: op je homepagina, via een nieuwsbericht én op je contactpagina. Iedereen zoekt immers anders en men kan op diverse manieren op je website terecht komen. Ontvang jij regelmatig bezoekers bij jouw bedrijf, maar ben je nu gesloten? Hang dan bijvoorbeeld een poster op met manieren waarop ze je wél kunnen bereiken.

 

3. Blijf aanwezig!

Andere prioriteiten of niet: blijf communiceren. Zorg dat je alsnog minimaal 1x per week goede content op je social media kanalen plaatst. Ook voor je website geldt: men is nog nooit zoveel online geweest, zorg dus voor goede content waarmee je vindbaar bent. Er is geen beter moment dan nu. Voorbeelden om te delen kunnen zijn:
– Laat zien hoe jouw bedrijf zich nu richt op online mogelijkheden (en ja, échte content mag, een beetje gestuntel dus ook..)
– Restaurant gesloten? Laat zien dat je niet stil zit! Deel een foto van het uitzicht, wat jullie nu bezig houdt of deel leuke recepten, zodat men thuis aan de slag kan.

Hulp nodig hoe jij juist moet communiceren tijdens Corona? Neem gerust contact met ons op!

 

4. Richt je op Post Corona

Ben jij klaar voor Post Corona? Afspraken die nu zijn uitgesteld komen straks in één keer – en tegelijk. Hoe is het gesteld met je capaciteit? Kijk eens kritisch naar je processen: waar kun je nu een efficiëntieslag maken om straks tijd te besparen? Maar ook: hoe ga je communiceren? Veel communicatie kun je al bedenken en klaarzetten. Dan hoef je het straks alleen nog in te plannen.

Vraag ons gerust als je wat hulp kunt gebruiken. Wij wensen je in ieder geval heel veel succes!

P.s. Wist je dat we als service voor winkeliers en horeca-ondernemers een gratis platform hebben gebouwd? Ook jij kunt er gebruik van maken, check frieslandbezorgt.nl 

 

Altijd het laatste nieuws, trends en inspiratie omtrent web & marketing in je mailbox ontvangen? Scroll even naar beneden en schrijf je in voor onze nieuwsbrief! 

 

Lees ook deze artikelen

Marketing

YouTube inzetten: begin met een goede strategie

1 juni 2020

Vacatures

Hé webdeveloper! We hebben een vacature

29 mei 2020

Marketing

Marketing automation: zo zet je het in!

28 mei 2020