Instagram lanceert nieuwe features

1 minuut leestijd
 

Terwijl we massaal in Nederland op vakantie gaan en de mussen van het dak vallen door de hitte, rolt Instagram een paar gave features uit. Wij zetten ze voor je op een rij, zodat je er na je vakantie direct mee aan de slag kunt!

Instagram shopping

De ‘winkel’ functie is een nieuwe tabblad in de mobiele app van Instagram (zoekfunctie > winkel). Op deze manier is het voor bezoekers eenvoudiger om aankopen vanuit Instagram te doen. In één overzicht vind je producten van merken die je volgt of die hier gerelateerd aan zijn. Hoe je als verkoper hier tussen komt te staan? Plaats posts met product tagging. Aan de hand van hoe goed de post scoort (engagement), kun je organisch bij de shopping tool onder de aandacht komen. Er zijn momenteel nog geen advertentiemogelijkheden in deze feature, maar we zijn erg benieuwd hoe Instagram dit gaat inzetten!

Insta goes TikTok


Waar TikTok onder generatie Z en millennials hét platform is, ligt het ook direct onder vuur. TikTok is namelijk qua veiligheid nog niet waar het moet zijn. Gelukkig is daar Instagram! Met Instagram Reels maak, bewerk én deel je á la TikTok korte video’s in je Stories. Gebruik effecten, voeg objecten toe, zet er muziek onder en voilà: je eerste Instagram Reels is geboren.

Over de auteur:

Svea Reekers

De web- en marketingwereld is continu in beweging. Wat speelt er momenteel in het vak? En bij onze opdrachtgevers? Dagelijks verslind ik nieuwsbrieven, artikelen én boeken om ons – soms abstracte – vakgebied te vertalen naar concrete en praktische handvatten voor jou als ondernemer. Mijn specialisaties liggen bij innovatie, ondernemen, ontwikkeling en marketing- & contentstrategie.

Bekijk profiel
Svea Reekers

Lees ook deze artikelen

Vacatures

Hé marketingmedewerker! We hebben een vacature (niet meer)

9 juli 2020

Marketing

E-commerce in coronatijden


22 juni 2020

Marketing

Social media afmetingen: waar kun jij je het best aanhouden?

18 juni 2020