Nieuw: LinkedIn Stories, maar hoe werkt het?

3 minuten leestijd
 

We kennen het al van Facebook, Instagram, Snapchat en WhatsApp. Nu kon LinkedIn niet achter blijven, of toch wel? Zelf vonden ze van niet, vandaar dat zij nu ook de stories hebben geïntroduceerd. Op 13 mei rolden zij de eerste testen uit over Nederland! Dus wij gingen op zoek naar ‘the reason why’!

LinkedIn Stories: hoe werkt het?

De stories die LinkedIn geïntroduceerd heeft werken hetzelfde als die van Facebook en Instagram. Je plaatst een foto of video en deze blijft boven in je ‘feed’ staat voor 24 uur. Daarna verdwijnt deze automatisch weer. Je kunt ook inzien wie jouw story allemaal heeft bekeken. Voor LinkedIn geldt dat de video maximaal 20 seconden mag duren. Je voegt een story toe door op het rondje links bovenin je scherm te gaan en op het + teken te klikken.

linkedin stories
Voeg een LinkedIn story toe aan jouw profiel

The reason why

Waarom is LinkedIn gestart met stories? Zelf geven ze een aantal voordelen. Ze willen mensen de kans geven jouw professionele kant te laten zien, mensen op een creatieve en informele manier hun activiteiten op het werk laten zien én door mensen hun community te laten groeien door actief contact te zoeken en content te delen. Hierbij focussen zij zich op de zakelijke markt, geen stories delen over dat je in de tuin bezig bent dus ;).

Een kijkje in jouw keuken

Het gebruik van stories is de ideale manier om een kijkje in de keuken te geven van jouw bedrijf. Ben je met een leuk project bezig, een afspraak met een gave klant of zijn jouw collega’s druk bezig een brainstorm? De ultieme kans om je telefoon erbij te pakken een story te maken. Uiteraard is LinkedIn een zakelijk netwerk, je focust je op zakelijk connecties, dus houd dit wel in je achterhoofd.

linkedin stories
Voorbeeld van een LinkedIn story

Zakelijk inzetten?

Het is helaas nog niet mogelijk om LinkedIn stories in te zetten op jouw bedrijfspagina. LinkedIn rolt momenteel de eerste testen uit en deze zijn alleen voor persoonlijke pagina’s. Wil je het uitproberen? Dit zul je eerst vanaf je eigen pagina moeten doen.

LinkedIn stories: do of don’t?

Volgens LinkedIn is dit het ultieme moment op de stories in te zetten. Mensen zitten door het coronavirus veel thuis. Men ziet elkaar veel minder en is op zoek om toch verbonden te blijven. LinkedIn ziet een groei in het aantal bezoekers en er is veel meer interactie op berichten dan normaal. Maar wordt het zakelijke platform Linkedin dan niet hetzelfde als de stories van Instagram en Facebook? Zitten we wel te wachten op LinkedIn stories? Wij denken van wel! Als je het maar professioneel inzet en geen vrije-tijd video’s gaat delen.

Heb je vragen over het inzetten van LinkedIn (stories) of zit je met een andere brandende social media vraag? Neem gerust contact met ons op!

Inspiratie nodig? Download (gratis) de Wefabric inhaakkalender

Inspiratie nodig voor jouw social media? Wij hebben een inhaakkalender gemaakt, zo kun je jouw doelgroep op het juiste moment bereiken én met relevante content.
Download hem hieronder (gratis).

inhaakkalender wefabric

Lees ook deze artikelen

Marketing

Instagram lanceert nieuwe features

11 augustus 2020

Vacatures

Hé marketingmedewerker! We hebben een vacature (niet meer)

9 juli 2020

Marketing

E-commerce in coronatijden


22 juni 2020