Maak méér werk van je merk!

2 minuten leestijd
 

Werkt alles niet beter met een doordacht plan? Juist! Je werkt met een doel voor ogen, een stip aan de horizon en een bouwtekening in je hand. Grootste kans dat je je doel bereikt. Dat geldt ook voor marketing! De manier waarop je marketing inzet in je bedrijf is essentieel voor je succes.  Om te beginnen is het belangrijk om je merk sterk in de markt te positioneren. Hoe zet je jouw bedrijf, product en dienst op de kaart? En hoe onderscheid je je van de concurrent? En hoe bereik je je klanten én waarmee? Om je alvast uit de droom te helpen, dit alles is niet in één dag gerealiseerd. 

 

Begin bij het begin, kies een marketingstrategie.

Marketing is bij uitstek een discipline waarbij het identificeren van behoeften centraal staat. Daarnaast wil je als bedrijf je onderscheiden van je concurrenten en wil je het juiste beeld (imago) creëren bij je doelgroep. En zoals bij elk plan, begin je bij het begin. Er moet een overkoepeld plan worden opgezet waar alle marketingkeuzes op gebaseerd worden. De doelgroep, markt en concurrentie moet hierbij inzichtelijk worden. Dit is het fundament voor je branding; een unieke kracht.

Wist je dat wij ook strategiesessies organiseren? Aan het einde van de sessie ga jij 100% zeker met nieuwe inzichten de deur uit

En dan nog even dit

Met het simpelweg benoemen van je eigenschappen, USP’s of productvoordelen op je website of advertentie haal je geen extra leads én orders binnen. Iedereen claimt namelijk de beste te zijn, lokaal te werken, persoonlijk contact hoog in het vaandel te hebben staan en expert te zijn in hun vakgebied. Zeggen dat je de beste bent is niet meer voldoende tegenwoordig, je móet het laten zien maar welke en hoe? Stof tot nadenken!

Wel kun je zelf beginnen door je af te vragen wat je bedrijf zo bijzonder, mooi en sterk maakt. Zoom in op het karakter, de cultuur, de geschiedenis en onderscheidende factoren. Want in het enthousiasme, motivatie en persoonlijkheid van de mensen ligt het merkverhaal verscholen. Dat is het verhaal wat verteld moet worden én het begin van een sterk merk.

Dat doen wij ook bij Wefabric. Geen ‘hap-snap’-marketing maar goed doordachte, datagedreven ‘always-on’-campagnes, conversiegerichte websites en webshops.

 

Over de auteur:

Moniek Holtrop – Oostra

Creativiteit stroomt door m’n aderen. Al vanaf kleins af aan. Maar het blijft niet alleen bij een idee: de handen gaan uit de mouwen en de schouders eronder! De realisatie is net zo leuk als de creatie. Ik bewandel daarom graag het hele traject, van begin tot einde. Of het nu gaat om een website, nieuwe huisstijl, advertentiecampagne of evenement!

Bekijk profiel
Moniek Holtrop – Oostra

Lees ook deze artikelen

Marketing

Marketingbudget bepalen: hoe doe je dat?

23 maart 2021

Vacatures

VACATURE - Wij zoeken een full stack developer! (medior/senior)

1 maart 2021

Marketing

Social media hit Clubhouse: wat is het?

22 februari 2021
Out of office
Wij genieten van donderdag 13 mei t/m 16 mei van een lang Hemelvaartsweekend en zijn dus lekker vrij. Spoed? Mail dan naar info@wefabric.nl of bel naar 085 401 46 28. Alvast een fijn lang weekend toegewenst!
Oké