LinkedIn voor jouw bedrijf: zo doe je dat!

3 minuten leestijd

De cijfers liegen er niet om. LinkedIn bestaat al sinds 2003 en heeft nu al ruim 500 miljoen gebruikers. Ongeveer de helft van de gebruikers logt zo’n 1 keer per maand in. Daarbij wordt er veel genetwerkt, want de gemiddelde Nederlander beschikt over 188 connecties. Ook biedt LinkedIn genoeg leesvoer, want wekelijks worden er zo’n 100.000 artikelen en 10 miljoen vacatures geplaatst. Daarom is het niet voor niets dat al 9 miljoen bedrijven actief zijn met een bedrijfspagina.

Social media is een onderdeel van je marketing- en communicatiestrategie. LinkedIn wordt daarbij gezien als hét visitekaartje voor je organisatie. Het is voorzien van vele functionaliteiten die handig kunnen zijn voor elke organisatie.

Bedrijfsprofiel inrichten

Een bedrijfspagina moet er aantrekkelijk uitzien. Laat de huisstijl op de pagina terugkomen, dit maakt het herkenbaar voor de volgers. Ook kan het geen kwaad om eens een kijkje achter de schermen te delen. Zo draag je uit wat je doet en waar je voor staat!

Adverteren

Omdat steeds meer mensen gebruik maken van LinkedIn wordt het steeds interessanter om te adverteren. Door de juiste artikelen, foto’s of links te plaatsen kun je al een groot bereik realiseren. Dit kan uiteenlopen van een specifieke doelgroep tot een zeer brede doelgroep. Je bepaalt zelf wie je boodschap te zien krijgt.

LinkedIn-campagne

Een veelgemaakte fout bij het adverteren op LinkedIn is dat de taalinstelling op Nederlands staat. Dat klinkt misschien logisch. Maar ruim 40 procent van de Nederlanders hebben om uiteenlopende redenen hun LinkedIn-pagina in het Engels ingericht. Kies daarom voor de Engelse taal en locatie Nederland. De doelgroep zal automatisch beperkt worden.

Showcase pagina’s

Wanneer jouw bedrijf verschillende producten of diensten voor verschillende doelgroepen aanbiedt dan kun je kiezen voor één of meer showcase pagina’s. Showcasepagina’s zijn aparte pagina’s die aan je bedrijfspagina gekoppeld kunnen worden. Per pagina kun je andere accenten in je communicatie leggen. Zo heeft Bol.com een showcasepagina voor ‘zakelijk kopen’. Een showcasepagina biedt de kans om beter in te spelen op de verschillende doelgroepen. Zo kan een showpagina bijvoorbeeld ook ingezet worden voor een kortlopende campagne. Handig toch?

Deel samen je content

LinkedIn is hét medium op te laten zien welke professionals je in huis hebt. Maak hier gebruik van. Vraag daarom je medewerkers om zich met de bedrijfspagina te verbinden. Zo zal de pagina zichtbaar worden op de persoonlijke profielen van je medewerkers. Laat je medewerkers content met betrekking tot de organisatie delen. Op deze manier verkrijgt de bedrijfspagina meer bereik. Het heeft extra effect wanneer medewerkers een persoonlijke noot aan het bericht geven zoals het voorbeeld hiernaast.

Alleen actief op LinkedIn?

Het bijhouden van een bedrijfspagina op LinkedIn is niet voldoende. Afhankelijk van de doelgroep zijn er nog vele andere platvormen waar je als bedrijf actief op kunt zijn. Het verschilt per platvorm w­­at je plaatst.

TIPS!

Nodig mensen uit om je bedrijfspagina te gaan volgen. Dit kun je doen door een knop op je website toe te voegen of de pagina onder aandacht te brengen in je e-mailhandtekening. Lees ook de blog ‘Tools om je social media leven gemakkelijker te maken’.

Geen tijd voor een LinkedIn bedrijfsprofiel of weet je gewoon niet zo goed hoe je dit aan moet pakken? Geen probleem! Wij zijn gespecialiseerd op het gebied van social media en nemen dit graag voor je uit handen. Vragen hierover? Neem dan contact met ons op. Wij staan altijd voor je klaar!

Lees meer van onze artikelen

Ontdek de Wecademy