Aan de slag met Facebook Creator Studio

Home » Wecademy » Aan de slag met Facebook Creator Studio

Ben jij actief met je bedrijf op Facebook of Instagram? Dan is Facebook Creator Studio een onmisbare tool voor jou. Dit handige platform helpt je om een optimaal resultaat uit je social media te halen. Plan, beheer, creëer én meet eenvoudig je content op Facebook en Instagram en dat alles in één overzicht.  Kortom: veel voordelen. Wij zetten ze voor je op een rij!

Alle content in één overzicht

Ook continu aan het switchen tussen verschillende social media platformen? Met Facebook Creator Studio is dit verleden tijd. Je hebt met deze tool binnen één handomdraai een duidelijk overzicht van zowel je Facebook- als Instagramaccount. Om gebruik te maken van deze tool, is het belangrijk dat jij je Instagram- en Facebookaccount op ‘zakelijk’ instelt. Bij Instagram kan je dit bij de accountinstellingen aanpassen door te klikken op: overschakelen op ander accounttype. Bij Facebook moet je een apart bedrijfsaccount aanmaken. Als dit gelukt is, koppel je het Instagram- en Facebook account beide accounts aan elkaar. Nu je dat gedaan hebt, log je in op Facebook Creator Studio en heb je alle content in één overzicht.

Functies van Facebook Creator Studio

 

We duiken wat dieper in de mogelijkheden van de functies.

 

Berichten maken

Laten we beginnen bij het begin. Op de startpagina van Facebook Creator Studio klik je op de groene knop: nieuwe maken. Vervolgens kies je uit de mogelijkheden om een bericht te plaatsen/plannen, berichttesten te maken, een verhaal plaatsen/plannen, video’s uploaden, een live uitzending starten of video’s plaatsen op meerdere pagina’s.

Facebook Creator Studio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vooraf gepubliceerd

 

Onder het kopje ‘vooraf gepubliceerd’ geeft Business Creator Studio een verzameling van alle berichten die staan ingepland of als concept zijn opgeslagen. Een duidelijk overzicht van de aankomende content op zowel Facebook als Instagram. Bij deze ingeplande berichten filter je moeiteloos het type bericht, bijvoorbeeld als je alleen de ingeplande berichten met video wilt zien of juist de berichten met link wilt zien.

Gepubliceerd

 

Hier bekijk, beheer en indien nodig bewerk je jouw gepubliceerde berichten. Ook heb je de mogelijkheid om statistieken in te zien. Deze statistieken geven het bereik, het aantal vind-ik-leuks, klikken en betrokkenheidsacties weer van het desbetreffende bericht.

 

Facebook Creator Studio

 

Bestandbeheer

 

Dit is nog een vrij nieuwe optie. Met deze optie download je verschillende geluidsfragmenten om later toe te voegen aan je content. De keuze uit het aantal genres en effecten is enorm.

Tools

 

Onder het kopje tools biedt Facebook Creator Studio de mogelijkheid om verschillende versies van tekst, links, afbeeldingen en videoberichten te testen. Zo achterhaal je welke content het beste presteert bij jouw doelgroep. Test, ontdek wat werkt en neem deze resultaten mee als je nieuwe content voor je pagina gaat realiseren.

Inbox

 

Hier zie je een verzameling van alle ingekomen interacties op één plek en reageer je eenvoudig op berichten en opmerkingen. De inbox bestaat uit vier opties: Messenger berichten, reacties op je Facebookberichten, Instagram-direct messages en de reacties op je Instagrampost. Je switcht hier eenvoudig tussen de verschillende functies. En dat is nog niet alles! Bij de Messenger berichten is het mogelijk om gesprekslijnen toe te wijzen aan collega’s. Ook is het mogelijk om een paginacontactkaart te gebruiken om belangrijke klantgegevens en interacties bij te houden.

Facebook Creator Studio stap 3

Statistieken

 

De belangrijkste cijfers van je bedrijfspagina’s nakijken? Dat doe je bij ‘Statistieken’. Deze functie geeft een breed overzicht van je pagina’s en de doelgroep. Dit zijn de cijfers die Creator Studio inzichtelijk maakt:

  • Prestaties: aantal minuten bekeken, videoweergaves, betrokkenheid en aantal volgers;
  • Loyaliteit: aantal volgers, terugkerende kijkers en de voltooide weergaven;
  • Doelgroep: betrokken kijkers aan de hand van leeftijd en geslacht;
  • Behoud: wie je berichten bekeken heeft en gemiddelde kijktijd;
  • Inkomsten: hoeveel inkomsten je gegenereerd hebt.

Vragen over Facebook Creator Studio?

 

Heb je vragen over het efficiënt inzetten van social media content via Facebook Creator Studio? Of zit je met een andere brandende social media-vraag? Neem gerust contact met ons op!

Lees meer van onze artikelen

Ontdek de Wecademy