Hoe is jouw vindbaarheid in Google?
Home » Hoe is jouw vindbaarheid in Google?
De grootste zoekmachine ter wereld: Google. Dagelijks worden er zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten verricht. Zeg nou zelf, daar wil jij als ondernemer dan toch ook tussen staan?
Vindbaarheid in Google: wat houdt het in?
Het vindbaar zijn in de grootste zoekmachine ter wereld is erg belangrijk. Maar wat houdt het in? De vindbaarheid van Google gaat over betaalde zoekresultaten (SEA) en onbetaalde organische zoekresultaten (SEO).
Om een hogere positie te behalen in Google moet je als ondernemer allereerst jouw website op orde hebben. Je leest hier waar een goede website aan moet voldoen. Vervolgens is het noodzaak erachter te komen welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt.
Hoe je pagina’s maakt die jouw doelgroep graag wil lezen én hoe jouw teksten ook daadwerkelijk gelezen worden. Kortom: er is werk aan de winkel! Wij leggen de basis uit van SEO en SEA!
Zoekmachine adverteren (SEA): basis
Vroeger adverteerde je in een krant of op een billboard. Tegenwoordig zit iedereen de hele dag op zijn telefoon, tablet of laptop. Op zoek naar een dienst of product? Mensen gaan naar, juist ja: Google. Waarom dan niet adverteren in Google?
De zoekmachine heeft standaard plekken gereserveerd voor advertenties. Bijvoorbeeld aan de bovenkant of aan de zijkant. Google haar advertentiesysteem heet Google AdWords. Door middel van een veilingsysteem kun je bieden op betaalde plekken in de zoekmachine. Dit doe je op basis van zoekwoorden of termen.
Wij zoeken uit welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Zo kan bij zoekwoorden waarbij jouw website niet of in minder mate gevonden wordt, toch jouw advertentie verschijnen! En zo ben je toch zichtbaar voor je doelgroep!
Zoekmachine optimalisatie (SEO): basis
Waar SEA gaat over betaalde zoekresultaten gaat SEO over organische zoekresultaten. In het kort betekent de term: alle activiteiten die eraan bijdragen dat Google jouw website kan vinden. En vervolgens op een zo hoog mogelijke positie toont in de zoekresultaten.
Het is voor jouw bedrijf erg belangrijk dat jouw doelgroep weet dat jij bestaat. Als de doelgroep jouw bedrijf niet via Google kan vinden zullen zij immers ook nooit via een aankoop overgaan.
En je bent waarschijnlijk niet de enige die het product of dienst aanbiedt. Hoe hoger jij scoort in Google, hoe meer kans op succes. Het draait echter niet alleen om goede zoekwoorden, ook om een goede website. Ook de teksten op jouw website moeten voor de gebruiker van belang zijn. Is de tekst leesbaar, wordt er gebruik gemaakt van tussenkoppen, zijn er afbeeldingen aanwezig? Dit is allemaal van groot belang.
Investeren in SEO en SEA?
Als het goed is weet je nu wat SEO en SEA inhoudt. Is het voor jouw bedrijf interessant? Stel jezelf dan twee vragen:
o Gebruikt mijn doelgroep de zoekmachine Google om jouw producten of diensten te vinden?
o Stellen zij vragen via Google die jij zou kunnen beantwoorden?
Vink je één van de vakjes aan? Investeer dan in SEO en SEA!
Een hoger resultaat behalen in Google? Wij helpen je verder!
Kom jij er niet uit of kun je wel wat hulp gebruiken? Wefabric helpt jou verder! Neem contact met ons op en dan zorgen wij er samen voor dat jij vindbaar wordt in Google. En.. zorgen wij voor meer potentiële klanten op jouw website!