De OptiSjen

Een frisse blik op marketing

Als dé oogspecialist van Sneek moet je on- en offline in de kijker lopen. Want als je zo’n groot aanbod in monturen, merken en stijlen hebt wil je natuurlijk zichtbaar zijn. Zowel fysiek in de winkel als online met een flitsende website. Met een team van specialisten is De OptiSjen er voor je als je een geweldige nieuwe bril zoekt, een sportbril of zonnebril nodig hebt, lenzen draagt of wil dragen of als je je zorgen maakt over je ogen. Want: met de uitmuntende (online) service gaat het kopen van een bril bij De OptiSjen nét een stapje verder.

 

Online inspireren, offline kopen

Wat voor bril zoek je, welke trends zijn er én hoe vind jij de bril die bij je past? Vragen die spelen bij de doelgroep. Hoe beantwoord je deze? Met een interactieve inspiratietool. Samen met De OptiSjen ontwikkelden wij het. Hoe het werkt? Door middel van de inspiratietool kan de gebruiker zich online oriënteren en laten inspireren. Een extra service, want door de interactieve tool kan de doelgroep zich vooraf voorbereiden en de bril vinden die bij hem past. De tool geeft een inkijkje in de verschillende stijlen en trends in de brillenwereld. Kies je voor natuurlijk, oversized, vierkant of vintage? De inspiratietool laat jou een reeks brillen zien. Een bril gekozen? Kom hem dan passen in de winkel waar de specialisten van De OptiSjen je helpen met de definitieve keuze.

Hoge ogen gooien met online marketing

Naast het bouwen van een compleet nieuwe website, gingen we voor De OptiSjen ook aan de slag met online marketing. Want in de snel veranderende wereld dien je als lokale ondernemer online zichtbaar te zijn én te blijven. Hierbij is local SEO is belangrijker dan ooit. Zoekmachines zoals Google gebruiken steeds vaker je locatiegegevens om de best mogelijke zoekresultaten te tonen. Bijna de helft van de zoekopdrachten die mensen uitvoeren hebben een lokale zoekintentie. Als de doelgroep zoekt op opticien Sneek is het natuurlijk zaak dat De OptiSjen als eerste keuze naar voren komt, daar hebben wij voor gezorgd. Door het schrijven van relevante landingspagina’s, local linkbuilding en het inrichten van Google Business Profile.

De OptiSjen Klantcase

Online investeren = offline scoren

Het resultaat? De OptiSjen staat voor relevante (lokale) zoekwoorden in de top 5 van Google. Dit zorgt ervoor dat de doelgroep hun online weet te vinden en vervolgens offline een kijkje in de winkel komt nemen. Want online investeren = offline scoren. Meer naamsbekendheid in en rondom Sneek, meer website- en winkelbezoeken en een structrule inzet van (online) marketing.

Je marketing op orde, net als De OptiSjen?

Neem contact op