Pak de virtuele pen met zakelijk bloggen
Home » Pak de virtuele pen met zakelijk bloggen
Bloggen voor bedrijven is een onwijs krachtige marketingtool. Dat weten wij als geen ander. Als je het goed doet, is het een echte klantenmagneet. Bloggen is dan ook een effectieve manier om je bedrijf online te promoten. Wil je weten of zakelijk bloggen voor jouw onderneming interessant is? Alle facts & figures over zakelijke bloggen zetten we graag voor je op een rij in deze blog.
Bloggen voor bedrijven
Wat verstaan wij onder bloggen? Het schrijven van artikelen over branche gerelateerde onderwerpen, die je vervolgens op je website plaatst. Waarom ook jouw onderneming hieraan moet geloven? Heel simpel. Iedere organisatie staat bol van kennis. Kennis die helaas verstopt blijft in onze hoofden. Zonde, want dit geeft toch echt aan dat jij dé expert bent in jouw vakgebied. Je claimt autoriteit binnen je vakgebied, vergroot je online vindbaarheid (SEO) en geeft je website een boost qua bezoekersaantallen. Belangrijk is dat je werkt met een goede planning en het periodiek inzet. Doe je dat? Dan zie je in je Google Analytics en Search Console data ongetwijfeld dat je blog een klantenmagneet is!
1. Expert binnen jouw vakgebied
“Waar moeten wij over bloggen?” Deel je expertise en schrijf over de nieuwste ontwikkelingen binnen de markt waarin jij actief bent. Maar dat niet alleen: een goede blogplanning is gebaseerd op vragen die je binnenkrijgt bij jouw bedrijf en op een uitgebreide zoekwoordenanalyse. Door te bloggen laat je nieuwe bezoekers zien dat je de expert bent binnen jouw vakgebied. Ben je geen schrijftalent? Met een eenvoudige briefing weet een goede tekstschrijven van jouw input een goede blog te schrijven.
2. Scoren in Google wordt nog makkelijker
Bloggen is dé manier om je bedrijf online op de radar te krijgen. Het draagt bij aan je vindbaarheid in Google, want zoekmachines zijn dol op verse en unieke content. Het algoritme van Google laat websites die actueel zijn en regelmatig een update krijgen sneller scoren in de zoekmachine. Deel je blog ook via social kanalen en het cirkeltje is rond. Appeltje-eitje!
Steeds meer mensen stellen vragen aan Google. Geef je met je blog antwoord op de specifieke vraag? Dan heb je een goede kans dat jouw doelgroep je weet te vinden.
3. Traffic naar je producten of diensten
Is je bezoeker via Google of social media je blog gaan lezen, dan zul je zien dat je met slimme trucs je lezer kunt verleiden tot het verder ontdekken van je website. Hoe je dat doet lees je binnenkort in deel II van deze blogserie.
Een sterke call to action (CTA) is een must bij iedere zakelijke blog. Immers: wanneer je veel tijd en energie in een sterk artikel hebt gestoken, wil je ook dat dit converteert.
4. Er op lange termijn van profiteren
Het opzetten van een goede blog vergt enige tijd. Zonde tijd? Absoluut niet. Met een blog die een aantal jaar geleden online is geplaatst kan je nog jarenlang traffic genereren. Gratis (bijna dan) en zonder enige inspanning. Zo zijn de uurtjes dus allang terugverdiend op de lange termijn. Een tip van ons: begin niet in het wilde westen met typen, maar kijk altijd eerst naar potentiële zoekwoorden en het zoekvolume. En we noemden ‘m al even: een goede blogplanning is van essentieel belang.
Het bloggen uitbesteden?
Te druk met ondernemen, dus geen tijd om te bloggen? De SEO-tekstschrijvers van Wefabric ondersteunen je hier graag in! Wij zetten jouw ideeën, werkzaamheden en actuele zaken uit de branche om tot SEO-proof blogs. Wij staan te popelen om aan de slag te gaan! >>> Check snel hoe je de uitdaging met ons aangaat.