Wefabric Favourites: handige marketingtools

3 minuten leestijd

We kunnen er eindeloos veel blogs aan weiden: marketingtools. De moderne marketeer maakt zich zijn leven immers het liefst zo eenvoudig mogelijk. Van het inplannen van social media tot het inzichtelijk maken van zoekgedrag van je klant. De Wefabric Favourites, wij zetten een aantal tools voor je op een rij!

#1 Hootsuite

Iedereen die zich met social media voor zijn bedrijf bezig houdt kan het beamen; het is een tijdrovende klus. Gelukkig is daar Hootsuite. Een gratis – of anders toegankelijk geprijsde – tool. Voeg eenvoudig je social media kanalen toe en plan je content in! Je ziet een helder overzicht met hoe je contentplanning is verdeeld en kunt je berichten en afbeeldingen gemakkelijk per kanaal aanpassen. Wij gebruiken het al járen; perfect!

#2 Ubersuggest

Voordat je begint met aanpassingen aan je website of het realiseren van teksten of social media content is het geen overbodige luxe om het zoekgedrag van je (potentiële) klanten in beeld te hebben. Ubersuggest is een gratis tool die je daarbij helpt! Niet alleen krijg je inzicht in relevante zoekwoorden, je krijgt ook suggesties over zoekvarianten en hoe eventuele concurrenten hierop scoren. De tool is zeer gebruiksvriendelijk, dus wij adviseren; probeer het gewoon lekker uit! Diepgaander onderzoek doen? Dan kun je niet om een betaalde tool heen! Wij gebruiken een uitgebreide tool: Mangools!

#3 Moz

Als je dan toch bezig bent met het inzichtelijk maken van het zoekgedrag: installeer dan ook direct Moz – of beter: de MozBar – bij je Chrome browser. De MozBar helpt je in kaart te brengen hoe je concurrenten scoren in Google. Denk bijvoorbeeld aan domein autoriteit, pagina autoriteit en de in- en uitgaande links van de betreffende website. Waarom is dit handig? Je ziet hiermee waar je concurrenten goed op scoren en waar dus kansen liggen voor je eigen organisatie.

#4 MailChimp

Good old MailChimp. Deze tool gebruiken we zelf al behoorlijk lang. Waarom? Met MailChimp stuur je op de meest ontspannen manier e-mailings. Van high-end tot lekker simpel: het kan allemaal met deze tool! Of je nu een held bent in design of er geen kaas van hebt gegeten, je fabriceert altijd een professionele uitstraling. De funfactor ligt hoog bij MailChimp, van zwetende aap bij het verzenden tot een highfive. Zo maak je je (e-mail)marketingleven niet alleen makkelijker, maar ook leuker!

#5 Salesfeed en Hubspot

Waar Google Analytics voor veel bedrijven voldoende is, zijn Salesfeed en Hubspot een mooie tweede stap. Heb je aan team met accountmanagers? Of wil je zelf beter met je sales aan de slag? Beide tools bieden inzicht in welke bedrijven op je website zijn geweest. Met Salesfeed kun je ook nog voor specifieke organisaties of branches je website aanpassen. Denk aan bijvoorbeeld fotografie en teksten toegespitst op specifieke doelgroepen. Het verschil tussen de beide tools zit in het feit dat Hubspot een CRM systeem is met mogelijkheden tot inzicht in websitebezoekers. Salesfeed is op dit gebied een echte specialist. Beide tools zijn niet gratis, maar wél erg nuttig!

#6 M1mø

Leren programmeren? Dat kan! Als (DIY) marketeer hoef je uiteraard geen websites te bouwen. Een goede kennis van HTML is echter geen overbodige luxe. Zo zijn headings instellen opeens appeltje-eitje en snap je beter hoe je website, maar ook je tekst, is opgebouwd.

De hele Wefabric marketingafdeling is in ieder geval om: M1mø is bij ons niet meer weg te denken!

Inspiratie nodig? Download hieronder gratis de Wefabric inhaakkalender en mis geen inhaker in 2022!

Download inhaakkalender

Inhaakkalender Wefabric

    Lees meer van onze artikelen

    Ontdek de Wecademy