YouTube zakelijk inzetten: hoe werkt het?
Home » YouTube zakelijk inzetten: hoe werkt het?
YouTube staat met meer dan een miljard gebruikers op nummer twee van de meest gebruikte zoekmachines. Complete gamekanalen, kookvideo’s en kattenfilmpjes. Je kunt het er allemaal vinden. Ook bedrijven hebben al sinds jaren hun weg naar YouTube gevonden. Maar…, zet jij dit onmisbare communicatiemiddel al in?
Zo kun je YouTube zakelijk inzetten
Als jij kiest voor YouTube zakelijk zijn de volgende zaken van belang. Van tevoren bedenk je of YouTube bij jouw bedrijf past (ons antwoord: ja!) en of jouw doelgroep zich op het kanaal bevindt. Check trouwens ook de blog die we schreven over de kracht van videocontent. Hier lees je alles over waarom jij je als bedrijf moet gaan richten op videocontent.
1. Gebruik een kanaaltrailer
Klanten welkom heten op je kanaal is een must. Neem daarom een kanaaltrailer op. Een video van 30 tot 60 seconden is al voldoende. Zo leg je de rode loper uit voor je klanten en weten ze wat ze van je kunnen verwachten.
2. Maak je video’s hapklaar
Ken je het begrip KISS? Dit staat voor Keep it Simple, Stupid. Klinkt natuurlijk niet heel vriendelijk, maar is wel geschikt om in te zetten voor je content. Houd het kort, des te krachtiger. Maak dus korte video’s met één onderwerp. Zo verwerken klanten de gegeven informatie gemakkelijker. Wist je trouwens dat de eerste 15 seconden van je video cruciaal zijn? In deze korte tijd word je video gemaakt of gekraakt… dus, begin je video lekker vlot.
3. Zorg voor interactie
Interactie is key. Wanneer jij het voor elkaar weet te krijgen dat klanten reageren op de video’s die je maakt, dan doe je het goed. Doe eens een vraag-antwoord video en geef de klant een kijkje achter de schermen. Dit zorgt voor binding. Je wilt trouwens dat klanten terugkomen op je website. Plaats je video’s op andere social mediakanalen en plaats een link naar je website.
4. Wees consistent
Iets om niet te vergeten en zeker zodat je klanten je niet vergeten: consistentie. Kwaliteit en frequentie zijn hierbij belangrijk. Om je te onderscheiden van je concurrent moet je kwalitatief goede video’s creëren. Vervolgens plaats je deze op vaste momenten. Zo weten klanten precies hoe en wanneer er een nieuwe video online komt. Dit zorgt voor herkenbaarheid. Overigens, als je regelmatig een nieuwe video plaatst op je website, dan is dat ook goed voor de resultaten in Google. Je bent namelijk beter vindbaar!
Voordelen YouTube Zakelijk
Wist je dat 52% van de consumenten aangeeft dat online video’s het vertrouwen tijdens hun aankoopbeslissingen versterkt? Wij zouden zeggen: waar wacht je nog op? Ready… Set… Action!
YouTube zakelijk inzetten voor jouw bedrijf
Overtuigd? Is YouTube hét medium voor jouw bedrijf? Dat komt goed uit! Je bent hier namelijk al op het juiste adres, voor video’s zijn wij jouw geschikte partner. Een jaar lang videocontent? Het kan. Zo ben jij elke maand voorzien van een video. Dit hebben wij al voor verschillende klanten mogen realiseren. Kijk hier voor enkele voorbeelden!
Benieuwd naar ons kanaal? Check ons YouTube kanaal hier!