In het kort

Interne groei met workshops

Actifood wilde de marketingkennis van het team structureel versterken. Wij gaven vorm aan een intern opleidingsprogramma met externe workshops.

Strategie én uitvoering

Met sessies over persona’s en de customer journey werden marketeers inhoudelijk en strategisch uitgedaagd én direct in actie gezet.

Versterking van het interne opleidingsprogramma

Intern opleiden: dat is vrijwel geen organisatie onbekend. Vaak in combinatie met een goede onboarding voor nieuwe medewerkers. Maar hoe zorg je ervoor dat ontwikkeling in het vakgebied bij iedere marketeer hoog op de agenda komt? Juist. Door jaarlijks een goede selectie events, workshops & masterclasses aan te bieden. Dit kan op meerdere gebieden. Zo kun je er voor kiezen (nieuwe) werknemers de essentiële onderwerpen op (online) marketinggebied bij ons te laten volgen of een proeverij van onderwerpen aan je gehele marketingafdeling voor te schotelen.

Wefabric - communicatiebureau

Theorie direct toepassen

Bij Actifood zetten we Wefabric workshops in ter versterking van het interne opleidingsprogramma. Welke rol een marketeer ook vervult op de afdeling: iedereen krijgt dezelfde strategische kennis mee. Samen hebben we het menu samengesteld: zo starten we met een workshop Persona’s, gevolgd door een sessie over de Customer Journey / Customer Life Cycle. Op deze manier is de afdeling gezamenlijk aan de slag om de doelgroep te doorgronden en strategische keuzes te maken met betrekking tot de middelenmix.

Webapplicatie

Resultaat?

Duidelijk is natuurlijk dat er een flinke dosis kennis wordt vergaard tijdens de sessies. Maar dat niet alleen: door op een externe locatie aan de slag te gaan met strategische keuzes wat betreft marketing kan men los van de dagelijkse werkzaamheden aan de slag, wat zorgt voor volledige focus op het onderwerp. En tot slot? Blije marketeers die vol enthousiasme strategisch én uitvoerend aan de slag kunnen. En daar worden wij dan weer blij van! 😉

Dit heeft het opgeleverd

Meer focus
Strategische sessies buiten de dagelijkse werkomgeving
Gelijk kennisniveau
Iedere marketeer dezelfde basis en taal
Meer enthousiasme
Blije marketeers die direct aan de slag kunnen
Neem contact op voor advies

Meer weten over het opleidingsprogramma van Wefabric?