In het kort

Online inspireren met slimme tool

We ontwikkelden een interactieve brillenkeuzetool die klanten online helpt oriënteren

Zichtbaar als dé opticien van Sneek

Dankzij local SEO en een nieuwe website scoort De OptiSjen online én in de winkel

Online inspireren, offline kopen

Wat voor bril zoek je, welke trends zijn er én hoe vind jij de bril die bij je past? Vragen die spelen bij de doelgroep. Hoe beantwoord je deze? Met een interactieve inspiratietool. Samen met De OptiSjen ontwikkelden wij het. Hoe het werkt? Door middel van de inspiratietool kan de gebruiker zich online oriënteren en laten inspireren. Een extra service, want door de interactieve tool kan de doelgroep zich vooraf voorbereiden en de bril vinden die bij hem past. De tool geeft een inkijkje in de verschillende stijlen en trends in de brillenwereld. Kies je voor natuurlijk, oversized, vierkant of vintage? De inspiratietool laat jou een reeks brillen zien. Een bril gekozen? Kom hem dan passen in de winkel waar de specialisten van De OptiSjen je helpen met de definitieve keuze.

De OptiSjen

Hoge ogen gooien met online marketing

Naast het bouwen van een compleet nieuwe website, gingen we voor De OptiSjen ook aan de slag met online marketing. Want in de snel veranderende wereld dien je als lokale ondernemer online zichtbaar te zijn én te blijven. Hierbij is local SEO is belangrijker dan ooit. Zoekmachines zoals Google gebruiken steeds vaker je locatiegegevens om de best mogelijke zoekresultaten te tonen. Bijna de helft van de zoekopdrachten die mensen uitvoeren hebben een lokale zoekintentie. Als de doelgroep zoekt op opticien Sneek is het natuurlijk zaak dat De OptiSjen als eerste keuze naar voren komt, daar hebben wij voor gezorgd. Door het schrijven van relevante landingspagina’s, local linkbuilding en het inrichten van Google Business Profile.

OptiSjen case

Online investeren = offline scoren

Het resultaat? De OptiSjen staat voor relevante (lokale) zoekwoorden in de top 5 van Google. Dit zorgt ervoor dat de doelgroep hun online weet te vinden en vervolgens offline een kijkje in de winkel komt nemen. Want online investeren = offline scoren. Meer naamsbekendheid in en rondom Sneek, meer website- en winkelbezoeken en een structrule inzet van (online) marketing.

Dit heeft het opgeleverd

Top 5-posities in Google
De OptiSjen scoort op relevante lokale zoekwoorden zoals ‘opticien Sneek’
Meer winkelbezoeken
Klanten oriënteren zich online en stappen gericht de winkel binnen.
Sterkere merkpositie in de regio
De OptiSjen is uitgegroeid tot dé brillenspecialist van Sneek en omstreken

Je marketing op orde, net als De OptiSjen?