In het kort

Jubileumevent als visitekaartje

Voor het 25-jarig jubileum van Van Ginkel organiseerden we een open dag en avondfeest die het vakmanschap van het bedrijf perfect in beeld brachten.

Complete eventmarketing

Van uitnodiging tot artiest en van social advertising tot fotografie: Wij regelden alles rondom het jubileum.

Doorgewinterde vaklui

Als een hecht familiebedrijf is Van Ginkel de afgelopen 25 jaar enorm gegroeid. Het ambacht is van vader op zoon overgegaan. En met succes! Het stukadoorsbedrijf is uitgebreid met Van Ginkel Gevelisolatie. Gevestigd in de NoordOostpolder, maar een graag geziene gast in heel Nederland.

Van Ginkel Stukadoors

Succes moet je vieren

De mannen van Van Ginkel zijn nuchtere en hardwerkende mannen. Even stilstaan bij het 25-jarige bestaan was een grote wens. Immers: successen moet je vieren! Maar hoe vier je 25 jaar vakmanschap? Juist: met een open dag én groots avondfeest. Tijd voor actie!

“Een jubileumevenement is het ultieme visitekaartje voor je bedrijf. Dat moet professioneel en tot in de puntjes geregeld zijn. Daarom hebben wij Wefabric ingeschakeld.” – Tialda van Ginkel.

Wefabric - communicatiebureau

Organisatie van A tot Z

Het jubileum voor Van Ginkel was de uitgelezen kans om het bedrijf in de schijnwerpers te zetten. Het vakmanschap konden zij uitlichten, door verschillende toepassingen in stucwerk te laten zien aan bestaande en nieuwe klanten. Maar dat niet alleen: het event was ook een bedankje richting everanciers en personeelsleden. Er werd een speciaal logo ontwikkeld en na het uitsturen van een Save the date kaart, volgde de officiële uitnodiging. Maar dat is niet het enige wat we mochten oppakken. Naast advies over het evenement, realiseerden we mailings, blogs, social media en social advertising. Ook regelden we de artiesten en de fotograaf. “Het succes van een evenement, zoals de open dag bij Van Ginkel, draait om details. Vanaf het moment dat men de uitnodiging krijgt, aankomt op het event terrein tot aan het vertrek. Alles moet kloppen”, aldus Moniek.

Het werkt écht

Met een open dag of ander soort event wordt het bedrijf enorm op de kaart gezet. Bewezen is dat door de open dag bezoekers een hogere en emotionele band (merkbinding) met het bedrijf ervaren. Klanten worden ambassadeurs! Daarnaast geef je met een evenement je naamsbekendheid een enorme boost en vergroot je betrokkenheid bij social media berichten. Dat heeft Van Ginkel ook zo ervaren.

“We hebben ontzettend veel reacties gekregen van klanten, leveranciers en bekenden. Al bij het uitsturen van de uitnodigingen, maar ook zeker na afloop. We kijken terug op een zeer geslaagde open dag én avondfeest.” – Peter van Ginkel.

Organisatie Van Ginkel

Dit heeft het opgeleverd

Verhoogde merkbinding
Bezoekers kregen een sterkere band met Van Ginkel
Grote zichtbaarheid
Opvallende stijging in naamsbekendheid en bereik via social media
Enthousiaste reacties
Veel positieve feedback van klanten, leveranciers en personeel

Net als Van Ginkel je evenement een werkend onderdeel van je marketingstrategie maken?