De top 3 marketing boeken en podcasts

4 minuten leestijd

Marketing vitamines van Wefabric. Goed voor je ondernemingsweerstand ;).

Waar de één de ontspanning op zoekt aan het strand, voert de ander allerlei klusjes uit voor vakantie vierende collega’s. Voor iedereen die wel wat extra marketing vitamines kan gebruiken deze nazomer, hebben wij de allerleukste en allerbeste marketing boeken & podcasts voor je op een rijtje gezet. Deze moet je écht moet lezen & luisteren. Moet? Nou, we raden je het ten zeerste aan ;). Want alleen dan ben je verzekerd dat je na de zomerperiode verder kunt bouwen aan je onderneming en je merk. Lees in deze blog onze top 3 marketing boeken & podcasts van dit moment. 

De marketingboeken top 3:

#1 Why winner gave it all | Ed Stibbe 

Heb jij een voorkeur als het gaat om een merk? Ongetwijfeld. Dat is niet toeval kunnen we je vertellen. In dit boek vertelt Ed Stibbe je alles over de uitdagende marktomstandigheden, de keiharde concurrenten en hoe je met merkvoorkeur een succesvolle marketingstrategie kunt ontwikkelen. De oplossing volgens Stibbe is merkvoorkeur. Wat is bijvoorbeeld de relatie tussen merkvoorkeur en marktaandeel, hoe zorg je ervoor dat je geeft wat klanten willen? Duik in de wereld van merkvoorkeur en ontdek hoe je betere marketingbeslissingen kunt nemen. Een potje magie als het gaat om een merk (op)bouwen.Ook het boeken lezen? Koop ‘m hier.

 

“Een potje magie als het gaat om een merk bouwen”

 

#2 Schrijf eens even normaal, joh! | Rick Evers & Willem Verdaasdonk

Wie wil er beter én creatiever leren schrijven? Precies. Dat wil iedereen wel. Dan moet je echt dit boek in je hangmat of op de bank gaan lezen. Rick Evers is een keizer in teksten. IJzersterk én creatief. Ook al ben je geen copywriter, iedereen schrijft weleens. Van een oersaaie e-mail tot een ellenlang jaarverslag. Zijn ultieme tip is: Je moet alleen schrijven zoals je praat. Dearom gaan wy no fjirder in ut Frysk. Door het lezen van dit boek worden je teksten creatiever, pakkende en overtuigender. Conclusie: Smijt alle schrijfregels overboord, voeg een portie lef toe aan al je teksten én schrijft menselijker. That’s all folks. Lezen? Hier koop je het boek.

 

 “Schrijven is praten op papier”

 

#3 Drive | Mark Tuitert

De Olympische kampioen van de 1500 meter in Vancouver, Mark Tuitert schrijft in zijn boek Drive over stoïcisme. Want hij dacht als topsporten niet aan winnen maar aan Griekse filosofen. We moeten eerlijk bekennen dat wij voor het lezen van dit boek, niet bekend waren met het stoïcisme. Tuitert legt ons uit dat het onderscheid maken tussen dingen waar we controle over hebben en dingen we geen controle over hebben erg belangrijk is voor een scherpe en relaxte mind-set. Want je kunt beter energie in zaken stoppen waar we invloed op kunnen hebben. We moeten ons niet niet laten beïnvloeden door bijvoorbeeld het gedrag van ander. In het boek worden er tien praktische tips gegeven waarmee je voor elke situatie, een stoïcijnse mind-set kan trainen.
Nieuwsgierig geworden? Bestel hier het boek.

 

“Een schepje scherpe & relaxte mind-set alsjeblief”

 

De marketing podcast top 3:

#1 Hoge bomen | BNR

Deze podcast neemt je mee op een luchtige en bloeiende reis door het leven van een aantal interessant en invloedrijke mensen in Nederland. Je hoort de verhalen achter de successen en uitdagende persoonlijkheden, variërend van ondernemers tot kunstenaars, van politici tot sportsterren. Je hoort sappige anekdotes, verrassende inzichten van de gasten en welke blunders ze hebben begaan. Enerzijds vermakelijk, maar ook zeker interessant en leerzaam.
Luisteren: Hoge bomen

“Een smakelijke cocktail van een variatie van invloedrijke Nederlanders”

 

#2 CMO Talk 
| Klaas Weima

De CMO Podcast nodigt marketeers uit verschillende sectoren uit, wat betekent dat je een breed scala aan perspectieven krijgt. Of je nu geïnteresseerd bent in technologie, mode, voedsel of iets anders, er is voor elk wat wils. Welke aflevering wij het meest interessants vonden? Aflevering 98, waarbij men in gesprek gaat met Wieke Vrielink, Head of Marketing & Customer Experience van Schiphol. De luchthaven heeft een zware periode gekend, denk bijvoorbeeld aan Covid, de stakingen van het personeel en de lange wachtrijen. Hoe creëer je waarde voor de klant onder zulke moeilijke omstandigheden? Met een verbeterde app bijvoorbeeld, en timeslots voor passagiers.
Luisteren: CMO Talk

“ Neem een kijkje in de actuele marketingwereld en wordt aangemoedigd om groter te denken”

 

#3 Studio Beeckestijn | Beeckestijn Business School

Een bekende opleider en trainee op het gebied van digital, cx, marketing, data en communicatie. Beeckestijn Business School. Elke twee weken delen zij interessante learning, trends en inzichten van verschillende ondernemers en marketeers met hun podcast Studio Beeckestijn. Iedere aflevering staat één onderwerp centraal. Ideaal, wat zo kun je makkelijk kiezen welke aflevering interessant voor je kan zijn. Van scoren met LinkedIn tot Growth Hacking. Genoeg keuze. Vanaf september komen zij weer met nieuwe afleveringen Stay Tuned!
Luisteren: Studio Beeckestijn

“ Vermenigvuldig je digitale kennis”

 

The end.

Deze top 3 marketing boeken en podcasts zijn niet alleen goed voor je ondernemings weerstand, ook fijn om na de zomerperiode weer volop aan de slag te gaan. Hou je niet van lezen of luisteren? No worries. We geven meerdere workshops waarbij veel van deze onderwerpen wordt besproken. Benieuwd welke workshops wij geven?Bekijk ze allemaal en geef je op. 

 

Geschreven door

Moniek Holtrop - Oostra

"Een doordachte marketingstrategie die echt werkt? Van employer branding tot aan customer journey en alles daartussenin. Daar gaat mijn marketinghart sneller van kloppen. Daar schrijf ik ook graag artikelen over. Altijd praktisch ingesteld én met een vleugje boerenverstand'.

Strategisch marketeer & adviseur

.