How to: Facebook advertenties
Home » How to: Facebook advertenties
Facebook bepaalt welke content een Facebookgebruiker krijgt te zien. Maar…, hoe kom jij dan met jouw berichten onder de aandacht bij jouw doelgroep? Simpel: door het inzetten van Facebook advertenties! Online adverteren is een krachtig marketingmiddel om je doelgroep te bereiken en meer naamsbekendheid te creëren. Wij helpen jou graag op weg naar effectieve Facebook advertenties!
Voor wie?
Adverteren op Social media is geschikt voor elke organisatie. Je kunt namelijk je doelgroep naar hartenlust segmenteren. Met Facebook kun je aangepaste doelgroepen maken op basis van je klantenlijst, bezoekers van je website en hun betrokkenheid. Om je doelgroep verder te specificeren kun je gebruik maken van Audience Insights. Dan leer je meer over deze doelgroepen en zal je een relevanter en groter publiek bereiken. Door de juiste opties voor je Facebook-doelgroepen te verfijnen, kun je de juiste personen bereiken zonder teveel van je advertentiebudget te verspillen.
Audience Insights
Hoe werkt dat Audience Insights nu precies? Als je een aangepaste Facebook-doelgroep wilt maken, ga dan naar het gedeelte ‘doelgroepen’. Deze bij advertentiebeheer > middelen > doelgroepen. Daarna kun je een nieuwe doelgroep maken en selecteer je aangepast publiek in het keuzemenu. Zo kun je je advertentie aanpassen aan een specifieke groep en breng je jouw content gericht onder de aandacht!
Hoe werkt het?
Gelukkig maakt Facebook het je iets gemakkelijker door een uitgebreid advertentiesysteem.
Er zijn een aantal opties waaruit gekozen kan worden met adverteren. Wat is bijvoorbeeld je doelstelling? Daarnaast is het belangrijk om budget vrij te maken. Hoe fijn is het als je één euro investeert en je er twee voor terug krijgt? Leer van je eigen lessen, meten = weten! Test je eigen advertenties en kijk wat je de volgende keer anders kan doen.
Begin vandaag nog met adverteren. We hebben een praktisch stappenplan voor je opgesteld, zodat je binnen een handomdraai krachtige advertentie op Facebook realiseert.