Jouw bedrijf op de kaart zetten met social media? Dat doe je zo!

3 minuten leestijd

Wil jij jouw doelgroep op een efficiënte manier bereiken? Dan is het juiste gebruik van social media erg belangrijk. Wist je dat Instagram maar liefst door 3,2 miljoen Nederlanders wordt gebruikt? En wat denk je van de 4,3 miljoen Nederlandse leden van LinkedIn of de 7,5 miljoen mensen die filmpjes kijken op YouTube. En misschien heb je het al geraden, maar dat zijn niet eens de meest gebruikte social media platforms in Nederland. Onder de Nederlanders is Facebook de winnaar met maar liefst 10,4 miljoen leden! Social media op de juiste wijze inzetten? Dat begint met een goede basis.

De eerste stap

Om jouw organisatie op de kaart te zetten is het slim om social media te gebruiken. Maar dit moet natuurlijk wel op de juiste manier worden gedaan. We beginnen met Facebook: een account creëren is natuurlijk zo gedaan, maar dan? Ten eerste is het belangrijk dat de naam van je Facebookpagina hetzelfde is als die van je website of er ieder geval sterk op lijkt. Zo ben je voor gebruikers eenvoudiger te vinden. Het kan voorkomen dat er meerdere pagina’s zijn met een soortgelijke naam. Daarom is het slim om het logo van jouw organisatie in te stellen als profielfoto. Dan weten de zoekenden op Facebook welke van de pagina’s bij jouw bedrijf hoort! Daarbij: een logo is het meest herkenbare van je organisatie. Wanneer men door de tijdlijn heen scrolt, wil je meteen opvallen. Je logo wordt dan vele malen duidelijker weergegeven dan een foto. De omslagfoto mag je natuurlijk zo creatief en artistiek maken als je zelf wilt ;).

Social media inzetten: de juiste content

Na het opzetten komt de invulling van de pagina. Want wat zet je er nou op? Het is belangrijk dat de content waardevol is voor jouw doelgroep. Verplaats je in je doelgroep. Wat zijn hun wensen voor jouw bedrijf? Wat willen ze van je weten? Wat heb jij ze te bieden? Dit zijn goede onderwerpen voor je Facebookpagina. Zorg er wel voor dat je niet te veel uitweidt op de pagina zelf. Lange posts op Facebook worden vaak overgeslagen. Trek bijvoorbeeld de aandacht met iets visueels. Facebookgebruikers blijven vaak langer hangen bij een post met foto of video dan bij een post met alleen maar tekst. Heb je meer te vertellen over het onderwerp? Dan kun je er altijd een linkje naar je website bij plaatsen voor verdere uitleg.

Wij helpen je verder!

Verder is het erg belangrijk om je social media up to date te houden. Heb je het daar simpelweg te druk voor? Wij doen het voor je! Wanneer jij Wefabric inschakelt nemen wij je al het onderhoud van je social media kanalen uit handen. Wij zorgen voor flitsende video’s, uitdagende teksten en krachtige grafische visuals, maar net wat bij jouw organisatie past! Wil je meer volgers voor je social media kanalen of je content een boost geven? Ook dat doen wij voor jou door middel van social advertising. En wil jij meer leren over de laatste trends en ontwikkelingen in de social media wereld? Wij geven trainingen om je weer helemaal op de hoogte te brengen. Vraag nu een adviesgesprek aan en ontvang een gratis contentkalender!

Lees meer van onze artikelen

Ontdek de Wecademy