Wefabric én de Agrarische Schouw: slimme marketing & boerenverstand dat echt werkt

3 minuten leestijd

Een vaste prik op de Friese kalender en daarbuiten: de Agrarische Schouw in Joure. Altijd op de vierde donderdag van september. Eén dag per jaar waarop de landbouwsector massaal samenkomt in het park Heremastate. In de openlucht. En dit jaar? Drukker dan ooit. Met een recordaantal bezoekers én standhouders. En daar zijn wij als strategisch mediapartner best trots op. 

Een evenement goed in de markt zetten? Dat doe je niet in één dag.

Zelfs een begrip als de Agrarische Schouw heeft een plan nodig om ook in het digitale tijdperk zichtbaar te blijven.  Bij Wefabric geloven we dat slimme marketing begint met boerenverstand.

Weten wie je wilt bereiken. En snappen waarom ze komen. Maar we weten óók dat het weer van invloed is. Zon, regen of harde wind. Want als de mais klaar is om te oogsten, of er gekuild moet worden, probeer dan de boer, de loonwerker of de melker maar eens over te halen om tóch naar de Agrarische Schouw te gaan.  De Schouw draait niet om méér bezoekers, maar om de juiste bezoekers. Daarom bouwen we onze campagnes niet op onderbuikgevoel, maar op kennis van de sector.

En die kennis hebben we. Hoe? Niet vanachter ons bureau, maar van het boerenerf. Uit de praktijk.

Wefabric op de Agrarische Schouw

Slimme mix van kanalen

Met onze kennis van de agrarische sector ontwikkelen we campagnes die raken. Omdat we precies weten waar onze doelgroep zich bevindt, zetten we de juiste mix van kanalen in.

Online? Via Meta- en Google Ads zorgen we voor digitaal bereik bij de juiste agrarische doelgroepen.
Offline? Er is ook nog een generatie melkveehouders die ’s ochtends na het melken eerst de krant leest, in plaats van een tijdlijn scrolt.

Daarom adverteren we ook in lokale en landelijke kranten én in vakbladen zoals Nieuwe Oogst. Daarnaast sturen we meerdere persberichten uit: naar lokale redacties, de Leeuwarder Courant én de redactie van Nieuwe Oogst, hét weekblad en online nieuwsplatform voor boeren en tuinders in de land- en tuinbouw. En natuurlijk niet te vergeten: de organische content op de socialmediakanalen van de Agrarische Schouw. Wij beheren de social media kanalen, zorgen voor herkenbare, pakkende content en staan op de dag zelf tussen de bezoekers.

 

 

Social reporter tijdens Agrarische Schouw

Poah! Wat een mooie website

Een website die voelt als de Agrarische Schouw zelf, die dezelfde taal spreekt als haar bezoekers en standhouders. De vernieuwde website van de Agrarische Schouw ademt de sfeer, maar is ook ingestoken om de 3 generaties. De website heeft vorige jaar een volledige make-over gekregen.

  • Fris, gebruiksvriendelijk en binnen een paar klikken daar waar je wilt zijn.
  • Overzichtelijk, zodat je gemakkelijk je informatie vindt die je zoekt.
  • Downloads, waaronder de plattegrond & de standhouderslijst.
  • Overzicht van de Zilveren Pieper winnaars én een stuk geschiedenis van de Agrarische Schouw in al die jaren.

Nieuwsgierig geworden? Neem dan snel hier een kijkje op de website van de Agrarische Schouw.

Dat is nou boerenverstand én slimme marketing

De samenwerking tussen Wefabric en de Agrarische Schouw past ons als een jas. Niet lullen, maar poetsen.
We weten hoe de sector denkt, praat en beslist. We snappen dat een goed verhaal pas werkt als het écht klopt. En precies daarom lukt het ons elk jaar weer om de juiste mensen naar Joure te trekken. Niet zomaar bezoekers, maar de juiste. Iedereen wil toch kwalitatieve bezoekers, of het nu gaat om een fysiek evenement of juist websitebezoekers; het draait om kwaliteit.

Eerder dit jaar organiseerden we samen met de Agrarische Schouw een relatie-event. Daar presenteerden we aan de standhouders onze ervaringen & inzichten over de veranderende agrarische doelgroep. Van de traditionele 50-plusboer tot de ondernemende Gen Z’er met datagedreven machines. Elke generatie heeft een eigen manier van kijken, lezen en reageren. De één leest nog Nieuwe Oogst aan de keukentafel, de ander scrollt op Instagram tussen het koeien voeren door. Want succesvolle marketingcommunicatie vraagt om meer dan alleen een goed verhaal.

Wij zijn trots op het eindresultaat én op onze rol als mediapartner van dit unieke Friese evenement. Op naar vele prachtige edities.

 

Wil je meer weten of Agrarische Schouw x Wefabric ?

Bekijk wat er mogelijk is