Wat onderscheid jouw onderneming nu echt van anderen? Waarom zouden bedrijven en consumenten voor jullie organisatie moeten kiezen? Tijdens onze strategiesessie kom je er achter!

 

Een duidelijke communicatiestrategie vaststellen? Dan is een strategiesessie een absolute must! In zo’n strategiesessie duiken we in je onderneming. Wie zijn jullie, waar staan jullie voor en wat willen jullie bereiken? Maar dat niet alleen! Want, op welke doelgroepen willen jullie je richten en hoe bereik je die? Deze thema’s komen onder meer aan bod tijdens de sessie bij ons op kantoor.

De strategiesessie

We starten de strategiedag met een overzicht van jullie kernwaarden en doelen. Dan gaan we verder met een korte en praktische concurrentieanalyse. Met een Customer Journey brengen we vervolgens in kaart wie jouw ideale klant is en hoe je deze kunt bereiken. Ook wordt duidelijk welke middelen de focus verdien voor jullie onderneming en hoe we jullie productaanbod gaan communiceren. Weten wat we bedoelen met bovenstaande punten? We beschrijven ze graag voor je.

1. Kernwaarden en doelen

Doelen heb je als ondernemer vast wel. Aan die doelen hang je dan weer kernwaarden. Door beide overzichtelijk op papier te zetten, heb je voor ogen wat je wilt bereiken. Tijdens de strategiesessie komen je kernwaarden en doelen op tafel. Zo kunnen we samen de resultaten inzichtelijk krijgen en checken of je op de goede weg bent.

2. Concurrentieanalyse

Analyseren wat je directe concurrentie doet, is net zo belangrijk als vaststellen hoe je eigen organisatie in elkaar steekt. Wat zijn de kernwaarden van de concurrent? Wat beloven zij hun klanten en wat is hun onderscheidende factor? Door het uitvoeren van een analyse kun jij je bedrijfspositie verbeteren en tijdig inspelen op veranderingen in jouw markt.

3. Customer Journey

Wie is je ideale klant en hoe kun je deze bereiken? Je komt erachter met de Customer Journey! Volg de ‘reis’ die je klant aflegt om tot aankoop over te gaan. Wanneer je dit inzichtelijk hebt, weet je waar je op kunt focussen.

4. Middelen

Heb je voor ogen wat je wilt bereiken? Dan is het tijd om te bepalen hoe je dat wilt doen. We gaan de middelen bij langs die voor jouw onderneming van toegevoegde waarde zijn. Zijn het berichten op Facebook, Instagram en LinkedIn en blogs; werken die? Samen zetten we de middelen op een rijtje die we gaan inzetten om je klant blij te maken!

Tijd voor een strategiesessie?

Een goede strategie is nutteloos zonder concrete actiepunten. Deze zetten we dan, tot slot, ook kort voor je op een rij! Op deze manier kun je de volgende dag direct aan de slag met je bedrijf.

Wil jij nu zo’n strategiesessie voor je onderneming? Top! Neem contact op, dan plannen we een afspraak in.

Lees ook deze artikelen

Nieuws

Gratis Frieslandbezorgt.nl voor getroffen ondernemers Coronacrisis

24 maart 2020

Marketing

Wefabric Favourites: handige marketingtools

9 maart 2020

Nieuws

[UITNODIGING] Kom je op 6 februari naar NXT?

26 januari 2020
Wij werken thuis
In verband met het Coronavirus werken we in ieder geval t/m 28 april vanuit huis. We staan echter nét zo goed voor je klaar. Heb je hulp nodig? Laat het ons weten!
Oké