Strategiesessie

Hoe goed ken jij jouw klant?

 

Een duidelijke communicatiestrategie vaststellen? Dan is een strategiesessie een absolute must! Of je nu erg fanatiek bent met marketing voor jouw bedrijf óf je staat nog in de startblokken: het is goed om volop in de strategische communicatieaspecten te duiken. Ga mee op klantreis en neem een frisse duik in de marketingmogelijkheden. Aan het einde van de strategiesessie heb jij je ideale klant leren kennen én weet jij exact hoe je deze moet benaderen. Let op: deze sessie is ook voor ondernemers die hun perfect klant al ontmoet denken te hebben. Wij durven namelijk met zekerheid te stellen dat we gezamenlijk tot nieuwe inzichten komen! 

Hoe goed jij je klant kent bepaalt hoe krachtig jouw content is.

Direct een strategiesessie boeken

 

Op maat voor jouw bedrijf

In onze strategiesessie zitten enkele vaste onderdelen. Finetunen van deze strategiedag doen we echter aan de hand van jouw input. Waar loop je tegenaan? Wat wil je optimaliseren?

Een strategiesessie duurt een dagdeel. Op welk moment we dit laten plaatsvinden is aan jou; in de ochtend, middag of avond. De investering die je doet voor een strategiesessie is €495,dit is ongeacht het aantal personen dat deelneemt. Ons advies is om een sessie als deze met een kleine groep beslissers binnen je organisatie te initiëren. Vaak zijn dit 1-4 personen.

Belangrijk is dat we focus hebben: zo behalen we het beste resultaat.

Onderdelen strategiesessie

Het programma is afwisselend, effectief én aanpasbaar aan jouw unieke wensen en doelstellingen. Aan het einde van de sessie ga jij 100% zeker met nieuwe inzichten de deur uit. Onderdelen van de sessie zijn:

    • Jouw ideale klant;
      door middel van diverse modellen gaan we jouw ideale klant leren kennen. Hoe ziet een dag van deze klant er uit? En welk probleem los jij op voor hem of haar?
    • De perfecte klantreis; 
      Op welke manieren komt jij bij jouw ideale klant onder de aandacht? En welke boodschap verkondig je dan? Oftewel: in welke fase van de customer journey komt jouw klant met jouw bedrijf in aanraking?
    • De juiste manier van aanspreken
      In ieder fase heeft jouw klant een andere communicatiebehoefte. Hoe speel jij in op informatievoorziening en hoe activeer jij je klant tot aankoop van jouw product of dienst? We geven je concrete tips hoe je met communicatie jouw klant tot ambassadeur maakt. Maar ook andere onderwerpen passeren de revue. Hoe zorg jij bijvoorbeeld voor een naadloze integratie van online en offline? En hoe ga jij om met digitalisering?
    • Marketingmiddelen en content 
      Waar moet jij aanwezig zijn? En op welke manier zet jij deze middelen vervolgens in? Samen bepalen we een middelenmix, frequentie en tone-of-voice.

Voordelen goede strategie

Een goede marketingcommunicatiestrategie is een must. Dit is waarom:

  • Meer rendement uit je middelen
  • Communiceren wie je bent én wat je doet
  • Eenduidig verhaal, meer duidelijkheid voor je klant
  • Perfecte samenhang tussen je communicatiemiddelen
  • Meer focus op wat écht belangrijk is voor je bedrijf
  • Efficiënt: met minder tijd, meer doen aan marketing
  • Marketing dat bijdraagt aan je bedrijfsresultaat

Tijd voor een strategiesessie?

Een goede strategie is nutteloos zonder concrete actiepunten. Deze zetten we dan, tot slot, voor je op een rij! Op deze manier kun je de volgende dag direct aan de slag met je bedrijf. Wil jij nu ook zo’n strategiesessie voor je onderneming? Vraag deze direct aan!

strategiesessie

Lees ook deze artikelen

Marketing

TikTok voor jouw bedrijf: zo doe je dat

26 oktober 2020

Vacatures

Hé communicatie professional of content creator in spé!

23 oktober 2020

Marketing

5 redenen waarom jij je web & marketing wilt uitbesteden

18 oktober 2020
Anders dan anders
In verband met het Coronavirus werken we grotendeels vanuit huis. Afspraak maken? Dat kan! We staan namelijk net zo goed voor je klaar als anders.
Oké