Waarom je verschillende visuals moet plaatsen
Home » Waarom je verschillende visuals moet plaatsen
Ken je het gevoel? Je wilt iets leuks op Facebook of Instagram plaatsen, maar je hebt geen leuke afbeelding. Je weet dat een grafische weergave nu eenmaal meer aandacht trekt. Daarom is het belangrijk om bij de verschillende soorten content een visual te plaatsen! Je kunt dit natuurlijk uitbesteden, maar ook zelf kun je prachtige eyecatchers creëren. Maar, hoe doe je dit nu eigenlijk? Wij helpen je graag om de mooiste visuals te maken!
Verschillende visuals
Visuals zijn er in allerlei soorten en maten. Zo heb je een infographic, een social media template, maar ook bijvoorbeeld een banner. Wil je een actie uitlichten? Dan is het aan te raden het betreffende product goed uit te lichten.
Programma’s
Ooit gehoord van de Adobe-programma’s? Je kent ze vast van naam: Photoshop, Indesign en Illustrator. Drie programma’s om gave templates te creëren. Om gelijk met de deur in huis te vallen, het zijn ook de moeilijkste programma’s. Verder zijn ze niet gratis, maar betaal je vaak een maandelijkse fee. Ben je geen pro in Photoshop of Indesign? Dan hebben wij ook andere tools die je een handje kunnen helpen.
Tools
Piktochart
De eerste tool die we belichten is Piktochart. Hier kun je gemakkelijk infographics, presentaties en flyers mee maken. Je hebt een gratis en een pro-versie. Ga je voor pro? Dan geeft deze je toegang tot veel meer templates, afbeeldingen, icons en sla je je visual op zonder beeldmerk. Wij kiezen zelf voor een pro-versie, een beeldmerk staat namelijk erg slordig. Piktochart is erg gemakkelijk in gebruik en heeft veel functies waar je gebruik van kunt maken.
Easel.ly
De tweede tool die eenvoudig is te gebruiken: Easel.ly. Deze tool wordt voornamelijk gebruikt voor infographics. Voor de gratis versie heb je hier iets meer keuze in templates dan de eerder genoemde tool. Ga je voor pro? Dan zijn er, net als bij Piktochart, ongelofelijk veel templates beschikbaar. Easel.ly is erg gemakkelijk in gebruik en geeft magnifieke resultaten.
Canva
Als laatste is er Canva. Deze tool biedt meer dan alleen een infographic. Hier kun je ook kiezen uit templates voor e-mail headers, diverse social media kanalen, magazine covers of certificaten. Al deze templates zijn een goede basis om mee te starten. De gratis versie van Canva biedt ontzettend veel verschillende soorten templates. Ook zijn er heel veel rechtenvrije afbeeldingen beschikbaar.
Verschil
Er zitten voor- en nadelen aan de bovengenoemde tools. Voordeel is dat er bij bijna alle tools wel een gratis versie beschikbaar is. Wil je meer templates binnen handbereik hebben, dan zal je toch echt een pro-account aan moeten maken. Nadeel is verder dat je vaak meerdere tools naast elkaar moet gebruiken om afwisselende templates te kunnen gebruiken. Groot voordeel: bij Canva is dit niet het geval. Je snapt dan ook wel waar onze voorkeur naar uitgaat.
Voordeel is dat er bij bijna alle tools wel een gratis versie beschikbaar is.
Gratis stockafbeeldingen
Als je een hele mooie visual hebt gemaakt wil je niet dat je een afbeelding hebt gebruikt waar copyright op zit. Hier kunnen fikse boetes achterweg komen. Speel daarom op save en gebruik altijd afbeeldingen die rechtenvrij zijn. Deze kun je vinden op pixabay, unsplash en freepik.
Heb je na het lezen van deze blog geen zin om zelf visuals te maken? Wij bieden verschillende marketingabonnementen aan, inclusies templates. Benieuwd hoe wij jouw marketingafdeling op afstand kunnen zijn? Lees het hier.
Geen zin om zelf visuals te maken? Schakel ons in!