Wat is ephemeral marketing en wat kun je ermee?

2 minuten leestijd

Ephemeral marketing is een term die steeds vaker gebruikt wordt. Alleen wat is ephemeral marketing precies? Tijd om wat meer te vertellen over dit interessante onderwerp, want waarom gebruiken wij deze marketing term?

Wat is ephemeral marketing?

Ephemeral betekent dat er iets getoond wordt wat van korte duur is, bijvoorbeeld:
een foto van een paar seconden. Deze foto verdwijnt weer nadat deze bekeken is. Dit heeft te maken met online content. Snapchat en Instagram Stories zijn goede voorbeelden van ephemeral marketing. Binnen deze sociale mediaplatformen verdwijnen de foto’s na een paar seconden nadat er op geklikt is.

De mogelijkheden van ephemeral marketing

De meesten zijn onbewust bezig met Ephemeral marketing. Een foto of video plaatsen op Snapchat, Instagram- en/of Facebook Story betekent al dat je bezig bent met deze vorm van marketing. Veel consumenten kijken dagelijks hun stories op de social media platformen. Door de nieuwsgierigheid van consumenten te triggeren met aansprekende content, kun je met Ephemeral marketing dagelijks een groot bereik generen!
Consumenten vinden het niet altijd prettig om een gehele blog of webpagina te lezen. Voor deze groep is de Ephemeral marketing: content van korte duur. Ideaal om “snackable conent” te delen. Onder snackable verstaan wij kleine hapjes content. Een soort tussendoortje die je tijdens je drukke bestaan kunt bekijken.

Statistieken

Waar je voornamelijk op moet letten bij het gebruik van ephemeral marketing is dat je alleen kunt kijken hoe vaak je stories bekeken zijn. Je kunt wel zien door wie het bekeken is. Als je een bedrijfsaccount op Instagram hebt kun je ook zien hoe veel bereik en interactie het bericht geeft. Je kunt niet ontdekken waar je kijkers vandaan komen.
Creëer content wat jouw doelgroep echt niet wilt missen! Benieuwd hoe jij aan de slag kunt met Instagram Stories? Wij schreven er eerder al een leuke blog over. Leer het hier! Zorg ervoor dat de content bij jouw doelgroep past, want de stories die jij plaats zijn vrij kort en door het zo uniek mogelijk te maken neemt de bezoeker moeite om deze terug te kijken. Maak je doelgroep nieuwsgierig met prikkelende content!

Lees meer van onze artikelen

Ontdek de Wecademy