Krachtige advertentietekst

Stel een korte, maar krachtige advertentietekst op. Zorg ervoor dat deze aantrekkelijk en relevant is voor je doelgroep.Voeg altijd een call-to-action (oproep tot actie) toe aan het einde van je tekst. Denk hierbij aan bijvoorbeeld: Like onze pagina! of Ontdek wat we voor jou kunnen betekenen.

 

Een afbeelding zegt meer dan…

Kies een krachtige afbeelding. Een afbeelding met daarop personen trekt vaak meer de aandacht dan een foto met objecten. Bij het adverteren op Facebook mag niet meer dan 20% van de afbeelding tekst bevatten. Is er meer tekst in je afbeelding aanwezig? Dan zal het bereik, dus resultaat van je advertentie significant lager zijn.

Milika en Sebas samen bij het bord

Juiste doelgroep

Segmenteer je doelgroep. Logischerwijs is de kwaliteit van je likes en het resultaat van je advertentie beter wanneer je alleen bij je eigen doelgroep onder de aandacht komt. Vul bijvoorbeeld in dat je advertentie alleen vrouwen van 30 – 45 jaar uit Friesland mag bereiken. Segmenteer daarbij ook op interesse: make-up, marketing, sokken of breinaalden.

 

Testen, testen, testen

Tot slot: test verschillende soorten advertenties uit om voor jouw bedrijf de beste manier uit te vogelen en pas je advertenties aan op de situatie. Bijvoorbeeld: heb je een interessant artikel geschreven? Bereik dan je doelgroep via een berichtpromotie. Wil je meer likes verzamelen? Kies dan voor een algemene/imago advertentie.

Leo juichen

Lees meer van onze artikelen