Jij bent toe aan een nieuwe website. En dit is waarom!

Nee, dit is geen verkooppraatje, maar een wake-upcall. Een snelle online check laat zien dat veel bedrijven nog steeds een verouderde website hebben. En hoe komt deze verouderde website over op je potentiële nieuwe klanten of werknemer? Juist. Niet gunstig. Daarom vóór jou, van ons: een checklist voor jouw website. Vink je 1 of meer punten aan? Dan kun je gratis website advies inwinnen!

“Niemand wil eindeloos rondklikken om iets te vinden”

Punten om rekening mee te houden

Geen slotje

Is jouw website nog steeds zonder SSL-certificaat? Foutje, bedankt! Open je webbrowser en kijk even of er een slotje naast jouw domeinnaam staat. Geen slotje? Dat betekent een onveilige site. Dit is niet alleen een no-go voor je bezoekers, maar ook voor zoekmachines. Google houdt van veilige websites, dus zonder SSL-certificaat ga je keihard onderuit in de zoekresultaten.

Niet geschikt voor mobiel gebruik

Meer dan 70% van de gebruikers bezoekt websites via hun mobiel. Als jouw website niet responsive is, verlies je deze bezoekers. Heb je ooit moeten inzoomen om tekst te lezen op een website? Is het antwoord: ja? Dan weet je hoe frustrerend dat kan zijn. Websites met een responsive design passen zich automatisch aan elk scherm aan: desktop, tablet én mobiel. Heeft je website geen responsive design? Dan mag je ook dit punt afvinken!

Trage laadtijd

Een trage website is als wachten op een vertraagde trein: frustrerend! Uit onderzoek blijkt dat bezoekers afhaken als een site langer dan 3 seconden laadt. Stel je eens voor wat een snelle website voor jouw conversies zal betekenen. Dit is niet alleen belangrijk voor gebruikerservaring, maar ook voor je positie in Google.

Onduidelijke navigatie

Kunnen bezoekers snel vinden wat ze zoeken, of verdwalen ze juist in een wirwar van menu’s en knoppen? Een duidelijke en logische navigatie is essentieel. Controleer met Hotjar of jouw klanten je website een doolhof vinden. Niemand wil eindeloos rondklikken om iets te vinden. Zorg ervoor dat je menu simpel, overzichtelijk en vooral intuïtief is. Werkt jouw menu nog niet optimaal? Dat zal het je potentiële klanten kosten.

Verouderde content

Welkom op de website van Wefabric! Oké, deze grap blijft leuk, maar oude content is dat zeker niet. Regelmatig nieuwe content plaatsen is een must in 2024. Niet alleen om je bezoekers up-to-date te houden, maar ook om zoekmachines tevreden te stellen. Niets is zo dodelijk voor je SEO als een blog of landingspagina’s niet geüpdatet worden. Heb je al een tijdje geen nieuwe content geplaatst? Dan is dit een serieus punt om af te vinken.

Waaraan herken je oude content?

  • Reviews van afgelopen weken of maanden. Dus niet van vorig jaar
  • Zorg dat je keurmerken up-to-date zijn
  • Plaats recente foto’s van de mensen die werkzaam zijn bij je bedrijf. 
  • Houd blogs, nieuwsberichten en evenementen up-to-date.

Geen visuele aantrekkingskracht 

Nu draait alles om beeld. De allereerste indruk.  Een goede website moet niet alleen functioneel zijn, maar er ook goed uitzien. Verouderde of slecht uitziende websites geven een negatieve eerste indruk. Als de homepage er saai uitziet, klikken bezoekers sneller weg. Zorg voor een modern design dat past bij jouw merk en jouw doelgroep aanspreekt. Vraag ook eens anderen wat ze van jouw website vinden. 

 

Gefeliciteerd, jij bent toe aan een nieuwe website!

2 of 3 punten aangevinkt? Dan is het tijd voor een nieuwe website! Plan direct een vrijblijvend adviesgesprek via ons formulier en boost jouw online aanwezigheid. Slechts 1 punt? Wefabric staat klaar om jouw website een opfrisbeurt te geven!

Wefabric Online marketeer Bureau, inzicht employer branding

Stuur ons een berichtje

    Geschreven door

    Jorien Lugtmeyer

    Hallo daar! Leuk dat je mijn artikel hebt gelezen. Als je deze tekst leest, is de kans groot dat je via een zoekmachine bij mijn artikel terecht bent gekomen - dat is precies waar ik goed in ben! Mijn artikelen zullen vooral gericht zijn op mijn expertise; zoekmachine optimalisatie (betaalt & onbetaald) en social advertising. Hulp nodig? Je weet me te vinden!

    Online marketeer