Neuromarketing: het geheim van een succesvolle website
Home » Neuromarketing: het geheim van een succesvolle website
Onze blogger Regina is helemaal into the neuromarketing. Lees de serie neuromarketingblogs en kom meer te weten over de verschillende neuromarketingtechnieken, hoe je neuromarketing toepast op jouw website en hoe je de perfecte prijsstrategie toepast.
1,5 seconde en de websitebezoeker weet of jouw website de website is die jij zoekt. Daarom is het ontzettend belangrijk om een goede website te hebben. Hoe houd je de websitebezoeker nu langer op de website én hoe zorg je ervoor dat jouw website het doel niet voorbijstreeft? Het is mogelijk met verschillende neuromarketingtechnieken!
Webdesign: de eerste indruk!
De eerste indruk telt! Dit is erg belangrijk want je wilt natuurlijk niet dat je website al na 1,5 seconde wordt weg geklikt. Let dus goed op het kleurgebruik en de afbeeldingen. Zorg er ook voor dat de website overzichtelijk is. Wordt het webdesign als positief ervaren? Dan zal de consument automatisch het product of de dienst ook als positief beschouwen. Zo werkt ons brein nou eenmaal!
Bereik meer met goede webteksten
Tekst is een van de weinige manieren om bezoekers op internet te bereiken. Zo wil je natuurlijk dat Google je website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten plaatst. Daarnaast moeten de triggerende koppen en de juiste teksten de website bezoekers motiveren om door te lezen of over te gaan tot actie. Goede webteksten zijn dus essentieel belang!
Kies de juiste afbeelding
Waarom emoticons zo populair zijn? Omdat afbeeldingen een stuk makkelijker zijn om te onthouden. Bij het inzetten van de juiste afbeelding moeten er allerlei keuzes worden gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan de kijkrichting van de persoon op de afbeelding. Wil je dat de tekst naast de afbeelding wordt gelezen? Dan kun je ervoor kiezen om de kijkrichting van de persoon op de afbeelding naar de tekst te laten kijken. Het klinkt simpel maar het werkt echt!
Opvallende buttons
Meer inschrijvingen voor de nieuwsbrief, meer mensen die doorklikken of meer mensen die contact opnemen? Afhankelijk van het doel van de website kan een button meer opleveren. Door de button eruit te laten springen zou het doel weleens sneller bereikt kunnen worden.
Naast de kleur is ook de vorm bepalend. Door het gebruik van een ronde vorm wordt de boodschap beter opgemerkt omdat dit in het midden staat. Daarnaast is het belangrijk om rekening te houden met de tekst in de button en het lettertype dat wordt gebruikt.
De mening van anderen
Je bent op zoek naar een nieuwe keuken, máár welke kies je? Je ziet een mooie keuken waarbij ‘236 mensen gingen je voor’ staat. Dan moet het wel een goede keuken zijn. Je ziet het op veel websites terugkomen én het werkt echt! Want we hechten nou eenmaal veel waarde aan de mening van anderen.
We willen niks missen!
Laat de bezoeker van de website blijken dat wanneer hij zich niet inschrijft, wellicht een mooie aanbiedingen of belangrijke informatie zal mislopen. Gegarandeerd meer inschrijvingen.
Ook een succesvolle website?
Het doel per website is verschillend, daarom is de manier waarop je neuromarketing inzet ook niet voor iedere website hetzelfde. Wil je weten hoe neuromarketing op jouw website kan worden toegepast? Neem dan contact met ons op!