Actifood Extern opleiden
intern winnen

Artikelen lezen, bakken vol informatie tot je nemen, boeken verslinden, events bezoeken, marktinformatie doorspitten én dit doorvertalen naar de organisatie waar je voor werkt: als marketeer is dit je niet vreemd. Een vakgebied dat zich razendsnel ontwikkelt bijhouden, is geen eenvoudige klus. Een frisse blik van buiten in combinatie met praktische, toepasbare informatie is daarom de perfecte uitkomst. Dat vond Actifood ook.

Versterking van het interne opleidingsprogramma

Intern opleiden: dat is vrijwel geen organisatie onbekend. Vaak in combinatie met een goede onboarding voor nieuwe medewerkers. Maar hoe zorg je ervoor dat ontwikkeling in het vakgebied bij iedere marketeer hoog op de agenda komt? Juist. Door jaarlijks een goede selectie events, workshops & masterclasses aan te bieden. Dit kan op meerdere gebieden. Zo kun je er voor kiezen (nieuwe) werknemers de essentiële onderwerpen op (online) marketinggebied bij ons te laten volgen of een proeverij van onderwerpen aan je gehele marketingafdeling voor te schotelen.

Theorie direct toepassen

Bij Actifood zetten we Wefabric workshops in ter versterking van het interne opleidingsprogramma. Welke rol een marketeer ook vervult op de afdeling: iedereen krijgt dezelfde strategische kennis mee. Samen hebben we het menu samengesteld: zo starten we met een workshop Persona’s, gevolgd door een sessie over de Customer Journey / Customer Life Cycle. Op deze manier is de afdeling gezamenlijk aan de slag om de doelgroep te doorgronden en strategische keuzes te maken met betrekking tot de middelenmix.

Actifood klantcase

Resultaat?

Duidelijk is natuurlijk dat er een flinke dosis kennis wordt vergaard tijdens de sessies. Maar dat niet alleen: door op een externe locatie aan de slag te gaan met strategische keuzes wat betreft marketing kan men los van de dagelijkse werkzaamheden aan de slag, wat zorgt voor volledige focus op het onderwerp. En tot slot? Blije marketeers die vol enthousiasme strategisch én uitvoerend aan de slag kunnen. En daar worden wij dan weer blij van! 😉

marketingplan, actifood

Meer weten over het opleidingsprogramma van Wefabric?

Neem contact op