Dit is waarom je niet bij een bureau wilt werken (maar wel bij ons)

4 minuten leestijd

Dit is waarom je niet bij een bureau wilt werken

(maar wel bij ons!)

Als marketeer of developer ken je dat kriebelende gevoel vast en zeker: het is tijd voor een nieuwe uitdaging! En als je naar die uitdaging op zoek bent kom je ongetwijfeld voor de keuze te staan tussen werken op een afdeling of bij een bureau.

Denk jij nu: werken bij een bureau? Mooi niet! Lees dan even verder. Want inderdaad; er zijn genoeg redenen om niet bij een web- of marketingbureau te willen werken. Maar bij ons? Dáár wil je met alle liefde aan de slag!

#1 Uren boeken; praat me er niet van

De doorn in ieders oog. De klus die we het liefst altijd uitstellen. De ellende die uren boeken heet.

Ieder kwartier boeken. 90% facturabel zijn. Iedere maand nét iets te weinig uren voor een klant om echt rendement te behalen. Pff…, klinkt niet echt aantrekkelijk toch? Helemaal eens.

We kunnen het niet leuker maken: uren boeken is ook niet onze hobby. Maar we proberen het zo makkelijk en leuk mogelijk te maken. Namelijk op deze manier:

  • Een fijne koppeling tussen je agenda (die je toch al inplant) en ons systeem waarin we uren boeken. Eventjes toewijzen aan het juiste project en hoppa; klusje geklaard!
  • Wij vinden dat iedere uitvoerende developer of marketeer 80% van de tijd met onze klantprojecten bezig moet zijn. Waarom? Zo hebben we een goede focus op wat klanten van ons verwachten en zorgen we gezamenlijk voor een gezond groeiend bedrijf. En die overige 20% (let wel: een dag per week als je fulltime werkt), die besteed je aan opleidingen, trainingen, eigen projecten of Wefabric marketing.

#2 Nooit eens tijd voor zelfontwikkeling

Want er is altijd wel een klant die belt. Of het kost teveel geld.

Heel eerlijk zouden we het graag met je eens zijn over deze stelling (en geloof me; we horen ‘m vaak). Maar wij komen maar weinig marketing- en webbureaus tegen die weinig faciliteren aan opleidingen en ontwikkeling van hun developers en marketeers. Maar eens: of je nu bij een bureau of afdeling werkt, er lijkt altijd wel iets belangrijker dan zelfontwikkeling. Even de Adformatie of Emerce lezen (als die er is dan…) en we kunnen weer een tijdje vooruit.

Hoe wij hier mee omgaan? Uhh…, heb je de laatste alinea van #1 gelezen? Dan zie je al dat dit bij ons niet het geval is. Gevalletje mooi meegenomen: Leo & Svea (ja, die van Wefabric) kunnen geen dag zonder iets nieuws te leren. Een relevante opleiding? Een interessante training? Een gaaf webinar? Volgen maar! Want wij geloven er heilig in dat wij marketeers niks zijn zonder een scherpe visie en een kritische blik. Wat we daarvoor nodig hebben? Juist ja; nieuwe informatie!
Los van de zelfontwikkeling die je zélf moet doen; faciliteren we ook zoveel mogelijk voor je.

Een greep uit masterclasses en trainingen die je het afgelopen jaar kon volgen:

En die Adformatie, Emerce en andere vakbladen? Die liggen bij ons natuurlijk ook gewoon op de koffietafel. No worries.

#3 Altijd weer die deadlines


Houdt het ooit op? En altijd tijd tekort.

Werken bij een web- of marketingbureau betekent dat je van project naar project dendert. Het ene is nog niet afgerond of de volgende start al. En zit je nét lekker in de werkzaamheden? Dan stormt er wel een spoedje tussendoor. Ben je er klaar mee? Dan is er altijd wel een collega’s die roept; de klant is koning heh! Tja, dat is wel een beetje een realistische schets ja. Maar geen zorg, het kan ook anders.

Die deadlines: die zijn er bij ons natuurlijk ook. Maar stiekem gaan we daar wel lekker op. Want meestal plannen we die deadlines realistisch. Hebben we tijd voor verschillende momenten om te sparren met collega’s en gebruik te maken van elkaars expertise. En dan? Dan is het alleen maar fijn om naar een moment van oplevering toe te werken.

Want bij Wefabric werken mensen die continu toe zijn aan wat nieuws. Die graag stappen zetten. En die het liefst een paar projecten tegelijk oppakken. Het ultieme remedie tegen verveling 😉 Want inderdaad; die klant is koning, maar jij ook! Kom je er dus een keer niet uit? Dan lossen we dat als team op. En zo komt ook dat weer goed.

Werken bij een bureau: dat wil jij toch ook?

Dit artikel is er niet voor niks: wanneer we bijpraten met onze vakcollega’s, dan horen we namelijk de stelling vaak dat ze niet bij een bureau willen werken. En dat snappen wij als fervente bureauliefhebbers niet. Want het ene bureau is de andere niet. Een afdeling heeft vele voordelen als werkplek, een bureau ook. Daarom deelden we onze visie op waarom jij wél bij ons wilt werken. Nieuwsgierig geworden? Check dan onze vacatures en laat je verrassen!

Geschreven door

Svea Reekers

"In mijn dagelijkse werkleven houd ik me vooral bezig met het concreet maken van ons soms abstracte web- & marketingvak. Wat betekenen trends & ontwikkelingen voor jou als (B2B) ondernemer? Mijn artikelen gaan dan ook over resultaat behalen, het praktisch inzetten van marketingmiddelen en de kansen voor B2B en ondernemen & marketing in het algemeen."

Marketeer & eigenaar

.

 

.