Wall of fame: creatieve ondernemers tijdens coronacrisis

2 minuten leestijd
 

Waar we bij de eerste aankondigingen van Rutte collectief in shock waren, is dit ondertussen omgezet in creativiteit. Dagelijks komen prachtige initiatieven, slimme omschakelingen en gave ondernemingen voorbij. Wij hebben onze favorieten op een rij gezet!

Actie Benefrietje

Met hart voor de agrarische sector kan deze favoriet van Moniek niet in de lijst ontbreken. Want wat doe je als er door de Coronacrisis een overschot aan frietaardappelen ontstaat? Juist ja, #benefrietje! “Met #benefrietjes wil de brancheorganisatie akkerbouw aandacht voor dit overschot creëren. Enerzijds door iedereen te stimuleren meer friet te eten, anderzijds door iets terug te doen voor de vitale sectoren. Zo steken bedrijven in de aardappelsector iedere woensdag in april de mensen die in de vitale sectoren werken een hart onder de riem door ze op een portie Benefriet te trakteren.”

Lief, liever, liefst – Bolt Amsterdam

Svea’s nominatie: “Niet alleen de aardappelsector kampt met overschot. We kunnen geen social media kanaal openen en we zien een schreeuw om aandacht van onze bollentelers. En terecht, want ze blijven met héél veel tulpen zitten, als we hier niks aan doen. Bolt Amsterdam heeft dit mooi verwoord op hun actiepagina door lief, liever, liefst pakketten met tulpen aan te bieden. Vanaf €35,95 steun je ze al. Je steunt lokale ondernemers én hebt direct je kantoor in lentesfeer.”

Tulpen voor toppers

Fiep loopt dan wel stage bij ons in Sneek, haar hart ligt (en woning staat) middenin de bollenstreek. Het kan dan ook niet anders dan dat Tulpen voor Toppers op haar favorietenlijst staat. “Met deze actie steun je niet alleen de tulpenkwekers, maar ook de zorgtoppers. In deze webshop bestel je prachtige tulpen om uit te delen aan zorgpersoneel.”

Hartje voor de sfeer

Een hart onder de riem steken is wat alle initiatieven met elkaar gemeen hebben. Eén van de Wefabric opdrachtgevers Mijn Vormgever besloot dit vrij letterlijk te nemen. Anna-Brecht: “Op hartjevoordesfeer.nl kun je gratis hartvormige kaarten bestellen. Deze worden bij je thuis afgeleverd en kun je vervolgens naar iemand toesturen.” De kaarten liggen ook in enkele winkels in de Noordoostpolder. Ondertussen zijn er al meer dan 1500 kaarten verstuurd.

PostNL zorgt voor een vergelijkbaar concept. Hier kun je voor 1 cent een fotokaart versturen.

Frieslandbezorgt.nl

Een ‘eigen’ concept op de Wall of Fame plaatsen is wat gek, maar omdat Deniz het heeft aangedragen, vinden we dat het mag. “Collega’s Leo en Svea en mede-ondernemer Jelmer sprongen direct in op het feit dat horeca-ondernemers & winkeliers een drastische verlaging in hun omzet zagen. Met frieslandbezorgt.nl kunnen ze een eigen bedrijfspagina realiseren in slechts enkele minuten en hier hun producten voor online verkoop aanbieden”, vertelt Deniz. “Wat mij betreft past deze dus zeker in creatieve oplossingen!”

Lees ook deze artikelen

Marketing

YouTube inzetten: begin met een goede strategie

1 juni 2020

Vacatures

Hé webdeveloper! We hebben een vacature

29 mei 2020

Marketing

Marketing automation: zo zet je het in!

28 mei 2020